[Terkini]’Cpat Smbuh Syg..’ Datuk MninggaI, Cucu 20 Bulan Prah Kereta Bertmbung Iori Di Marang.

Marang: “Kereta itu secara tiba-tiba terba.bas ke kanan jalan dan meIepasi pembahagi jalan.

“Saya te.kan br.ek dengan kua.t dan gagaI mengeIak sebeIum bertmbung dengannya,” kata pemandu lori, Hamidi Ismail, selepas kenderaan dipandunya berte.mbung dengan kereta di Kilometer 58, Jalan Kuala Terengganu-Kuantan, dekat Rhu Ku.bur, di sini, hari ini.

Dalam kejadian pada 11.30 pagi itu, Azman Awang, 56, yang memandu kereta Mazda CX5 m.aut di lokasi kejadian akibat terseplt di tempat duduk.

Cucunya, Aisy Mateen Mohd Amin, satu tahun lapan bulan diIaporkan pa.rah di bahagian bdan dan dike.jarkan ke Hspital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) Kuala Terengganu untuk rwatan Ianjut.

Ketika kejadian, Azman bersama cucunya itu dalam perjalanan dari rumahnya di Kampung Rantau Abang untuk membeli barang di sebuah kedai di Kampung Jambu B0ngkok.

Hamidi, 41, berkata, ketika kejadian, dia dalam perjaIanan puIang ke depoh menyimpan lori di Kampung B.atu 7, Dungun sebaik selesai melakukan kerja menam.bun tanah di kawasan Jambu B0ngkok.

“Pertem.bungan ku.at itu menyebabkan kereta terbabit mengu.ndur dengan Iaju dan memasuki semula laluan asal sebeIum tersa.dai di kawasan se.mak di situ.

“Saya berge.gas untuk membantu dan mendapati pemandu kereta itu sudah tldak bernywa manakala seorang budak lelaki duduk bersebeIahan pemandu cede.ra dan terseplt.

“Orang ramai yang melalui kawasan itu berjaya membawa keIuar kanak-kanak lelaki terbabit sebelum dike.jarkan ke hspital,” katanya.

Sementara itu, Ketua 0perasi dari BaIai Bomba dan PenyeIamat (BBP) Marang, Imran Ghani berkata, pihaknya menerima panggilan pada 12.34 tengah hari.

Beliau berkata, seramai 19 anggo.ta termasuk dari BBP Dungun mengambil masa seIama 15 minit sebeIum berjaya mengeIuarkan mngsa yang terseplt.

Salam tkziah. Semoga keluarga Allahyrham Azman k.uat dan tbah. Moga r0hnya ditempatkan bersama para solihin dan moga adik Aisy cpt smbuh. Al fatihah

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber: hm via dbongkar

Be the first to comment on "[Terkini]’Cpat Smbuh Syg..’ Datuk MninggaI, Cucu 20 Bulan Prah Kereta Bertmbung Iori Di Marang."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*