Tr4gedi bercuti di Teluk Cempedak! Bibir pec4h, dahi Iebam… bayi setahun terc4mpak dari stroller ak1bat diser4ng monyet Iiar – ”Ia renung nak serg4h”

PERCUTIAN keluarga yang tidak akan dapat dilupakan sehingga bila-bila!

Itulah yang sesuai digambarkan dengan situasi yang men1mpa keluarga ini apabila anak bongsunya ced3ra gara-gara ser4ngan monyet!

Mengimbas kembali ins1den yang berlaku pada 8 November lalu, Muhamad Firdaus Ismail berkata, ketika itu mereka sekeluarga yang menginap di sebuah hotel berdekatan Teluk Cempedak bercadang untuk menikmati makan malam di bandar Kuantan.

“Kami nak keluar makan, ketika itu petang. Saya tolak stroller anak kecil yang berumur setahun. Sampai kawasan parking, isteri dan anak-anak tunggu dekat seberang dan saya ke kereta sebab nak tukar selipar.

“Nampaklah sekumpulan monyet sedang bergayut-gayut dekat kawasan parking tu. Tiba-tiba monyet besar merenung dan macam ‘a1m’ nak serg4h saya. Saya berhenti, kalau saya teruskan mungkin ia akan att4ck saya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Walaupun saya berhenti berjalan, monyet besar tu perlahan-lahan turun dan macam nak datang ke arah saya. Saya pat4h balik ke arah famili sebab risaukan kesel4matan mereka. Tengok-tengok monyet tu kejar. Selepas ia kejar, barulah saya start l4ri.

“Wife saya tolak stroller sebab nak selamatkan baby, tapi tak semena-mena stroller tak stabil dan baby tercampak keluar. Masa tu monyet betul-betul dekat stroller dah. Benda berlaku sangat pant4s dan kel4m k4but,” kata lelaki berusia 36 tahun ini.

Pihak hotel menghubungi ambulans untuk menghantar anak Muhamad Firdaus ke hospital.

Menurut Muhamad Firdaus, ak1bat ins1den itu, anaknya mengalami keceder4an pada bahagian d4hi dan bibir.

Tambahnya, sejurus selepas ins1den itu, pengawal keselamatan di kawasan parkir tersebut yang menyedari berlaku kekec0han segera bertindak mengh4lau kumpulan monyet berkenaan.

“Sekuriti hotel pun datang dan cuba handle… mereka segera bertindak call ambulans untuk bawa baby ke hospital. Alhamdulillah selepas doktor periksa, buat x-ray semua, doktor sahkan tiada yang ser1us.

Ketika menerima raw4tan di hospital.

“Anak kecil saya hanya lvka ringan… bibirnya pec4h sikit dan leb4m dahi. Memang niat nak keluar makan masa tu terb4ntut terus. Kami nikmati makan malam di cafe hotel je.

“Syukur, sekali lagi hotel beri layanan baik dan tanggvng k0s makan kami. Memang tind4kan yang profesional dan bertanggungjawab,” ujar bapa kepada tiga anak ini lagi.

Kata Muhamad Firdaus, ins1den tersebut bukan sahaja tidak akan dilupakan mereka sekeluarga, bahkan sedikit sebanyak membuatkannya sedikit travma dengan haiwan berkenaan.

Saya harap pihak berkaitan agar ambil t1ndakan sebab kawasan ini kawasan tumpuan.

MUHAMAD FIRDAUS ISMAIL

“Kalau baby tak jatuh, saya mungkin anggap ia ins1den biasa saja. Tapi bila baby jatvh dan ced3ra pula tu, saya rasa sikit travma. Lagi-lagi bayi saya adalah anak istimewa. Tengok monyet memang ger4m sebab takvt benda sama berulang,” ujarnya yang menetap di Muar, Johor.

Tidak menyangka videonya menjadi tul4r, Muhamad Firdaus berkata dia sekadar berkongsi pengalaman agar apa yang berlaku dijadikan peringatan kepada pengunjung lain dan dalam masa sama berharap agar pihak berkaitan mengambil t1ndakan susulan untuk mengelakkan kejadian seumpamanya menimpa orang lain.

“Dekat ruangan komen, rata-ratanya kongsi pengalaman masing-masing ketika berkunjung ke Teluk Cempedak.

Anak sulung Muhamad Firdaus tidak dapat men4han kesed1ihan apabila melihat adik bongsunya ced3ra.

“Bayangkan orang dari jauh atau orang dari luar datang nak bercuti, contohnya macam saya yang datang dari Johor, tapi ditimpa pula ins1den macam ini.

“Saya harap pihak berkaitan agar ambil tindakan sebab kawasan ini kawasan tumpuan… boleh jejaskan kehadiran pengunjung kalau ramai yang tak nak datang sebab t4kut,” ujarnya lagi.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber :mStar

Be the first to comment on "Tr4gedi bercuti di Teluk Cempedak! Bibir pec4h, dahi Iebam… bayi setahun terc4mpak dari stroller ak1bat diser4ng monyet Iiar – ”Ia renung nak serg4h”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*