“LAMA DAH AISY S4KIT, MAMA REDA..” PERGLMU HARI JUMAAT DALAM DAKAP4N PAPA

“Mama reda ketentuan ilahi. Walaupun hati masih lagi bers3dih, mama tahu Aisy dah gembira dan tak s4kit lagi di cvcuk satu badan selepas men4han s4kit sejak dari l4hir.”

Ini lu4han dari seorang ibu, Puan Siti Nor Farhanis apabila anaknya Muhammad Aisy Dayyan bin Sapuan telah p3rgi selama-lamanya, 2 April tepat jam 9.15 malam.

Siti Nor Farhanis mem4klumkan kepada Pa&Ma pem3rgian anak syurganya ini kerana dua hari sebelum Aisy dij3mput Allah, pada 31 Mac lalu,

dia ada berk0ngsi meng3nai k1sah Aisy yang mem3rlukan b4ntuan mesin oksigen untuk memb4ntu arw4h bern4fas jika dibawa pul4ng ke rumah.

Ini kerana sewaktu dim4klumkan oleh p4kar paru-paru dari Kuala Lumpur, kepvtusan dan pand4ngan d0ktor sungguh membu4tkan hati seorang ibu s3dih.

“D0ktor ber1tahu tiada lagi r4watan lain untuk Aisy dan oksigen terp4ksa dic4but. D0ktor minta saya tawakal kepada Allah kerana dari Dia kita datang dan satu masa kepada Dia kita kembali.. Allahuakbar!

“Waktu ini tiada kata-kata yang mampu dilu4hkan cuma saya minta jasa baik d0ktor sebelum bawa balik Aisy ke rumah, saya nak bek4lkan juga dengan mesin oksigen. Bukan tak mahu ter1ma takdir, tetapi selagi b3lum s4mpai masanya saya nak j4ga sebaik mungkin. Alhamdulillah d0ktor setuju.

“Namun ketika usaha mengvmpulkan dana untuk membeli s3t oksigen untuk Aisy, Allah j3mputnya pada hari Jumaat lalu,” katanya.

Men1nggal dalam pangkuan

Sebelum pem3rgian Aisy, Siti Nor Farhanis dan suami ada bersama dengan Aisy. Sebelum mem3jamkan mata buat selamanya, Aisy seolah tahu masanya dah s4mpai. Arw4h seolah tak mahu kami bers3dih.

Arw4h Aisy pergi dalam p4ngkuan ayahnya dan ketika itu saya ada disebelah. Aisy p3rgi dengan tenang sekali dan seperti sedang tidur.

Tambah Siti Nor Farhanis, walaupun sed1kit ral4t tak semp4t bel1kan mesin oksigen, sebagai ibu dia pu4s hati dapat menjaga Aisy sehingga akh1r h4yat dan sama-sama dapat meny4mbut ul4ng tahun kel4hiran pertamanya 13 Mac lalu.

Sebelum ini, Siti Nor Farhanis berk0ngsi kisah anak syurganya itu yang dil4hirkan dengan banyak m4salah kes1hatan. D0ktor s4hkan Aisy mempunyai m4salah jantung berlub4ng, tulang belakang bengk0k, mas4lah paru-paru dan b4nyak tul4ng rusuk tak ada.

Semua ini dib3ritahu oleh d0ktor selepas mel4kukan pemer1ksaan terper1nci seminggu selepas Aisy dil4hirkan. Tapi mas4lah utamanya adalah tulang b4nyak tak ada dan ada yang berc4bang.

Bergembiralah dan berma1n-ma1nlah di sana sayang. Tbnggu mama dan ayah di syurga. Buat ibu ayah yang diuj1 dengan kehadiran anak syurga, percayalah kes3dihan kita di dunia Allah akan g4ntikan g4njarannya lebih baik di sana nanti. InsyaAllah.

Kredit: Siti Nor Farhanis, pa&ma

Perhatian! Pihak mymetro.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "“LAMA DAH AISY S4KIT, MAMA REDA..” PERGLMU HARI JUMAAT DALAM DAKAP4N PAPA"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*