“Tak Pernah Berp.isah”- Budak 3 Tahun Naik Ambulans Sorang2 Tanpa Ibubapa Undang Seb4k Ramai

 

 

Kasih seorang ibu kepada anak sememangnya tiada bertepi. Sungguh hebat hubungan ibu dan anak  ini sehinggakan bila berjauhan ibarat nyawa terp.isah dari badan.

Begitulah yang terpaksa dialami seorang ibu apabila terpaksa berja.uhan dengan anaknya yang telah dibawa ke pusat ku4r4nt1n.

 

Dibawa ke MAEPS tanpa ibu

Menerusi video yang dimuat naik oleh wanita bernama Fana di TikTok, dia merakam anak lelakinya yang berusia 3 tahun untuk dibawa masuk ke dalam ambulans.

Foto: TikTok

Difahamkan, anaknya yang bernama Fayyadh itu telah disahkan positif c0v1d-19 dan akan dihantar ke MAEPS Serdang untuk diku4r4nt1n.

Melalui video tersebut, jelas kelihatan wajah sa.yu anak kecil itu. Apa yang lebih menye.dihkan  adalah dia terpaksa merelakan anaknya menaiki  ambulans itu seorang diri tanpa pengawasannya ataupun suami.

Foto: TikTok

Suami memang sudah berada di MAEPS

Menurut Fana, Fayyadh telah menunjukkan simptom dem4m sebelum itu dan mendapat keputusan positif pada hari yang sama. Kini, Fayyadh dipercayai sedang menjalani ku4r4nt1n di MAEPS bersama suaminya yang juga positif c0v1d-19.

Dia tak nan.gis sebab masa nak hantar dia naik ambulans dah cakap dengan dia, nanti pergi jumpa Ayah tau. Ayah dia dah kena hantar kat Maeps sehari sebelum.

 

Sedang sarat mengandung dan turut disahkan positif c0v1d-19

Fana yang sedang sa.rat mengandung 32 minggu itu turut disahkan positif dan telah dihantar ke h0sp1tal Sungai Buloh untuk pemantauan rapi.

Malah, dia juga berkemungkinan akan dibersalinkan awal sekiranya mendatangkan risiko kepada bayi di dalam kandungannya.

Saya pregnant 32 weeks and positif juga. Saya kena hantar ke h0sp1tal Sungai Buloh dan perlu dipantau. Jadi, KKM perlu tempatkan anak saya dibawah jagaan suami saya di Maeps.

Ibu cekal ini sempat menyampaikan pesanan kepada netizen agar mendoakan kesihatannya dan keluarga agar mereka segera sembuh dan  bersama semula.

Foto: TikTok

Sehingga artikel ini ditulis, video tersebut telah mendapat perhatian ramai sehingga meraih 843.7K views, 61K likes dan 3K shares di platform berkenaan.

@faanaaaaaaaaa

Tak pernah terlintas dalam kepala nak biarkan anak umur 3 tahun naik ambulans sorang-sorang. Tapi, anak ibu kuat! 💪🏻

♬ Allah Allah Aghisna – Nazwa Maulidia

@faanaaaaaaaaa

Husband ke Maeps 2/7. Anak ke Maeps 3/7. Ibu ke Hosp Sg Buloh 3/7. Doakan kami sekeluarga cepat sihat dan boleh jumpa semula. 😭 Ibu rindu anak Ibu.

♬ Allah Allah Aghisna – Nazwa Maulidia

 

Semoga diberi kesembuhan

Menjengah ke ruangan komen pula mendapati rata-rata warganet turut berasa seb4k. Ramai juga yang mendoakan agar Fana serta seluruh keluarganya diberi kesembuhan dan dipermudahkan segala  urusan mereka.

 

 

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : Buzzkini.com

Be the first to comment on "“Tak Pernah Berp.isah”- Budak 3 Tahun Naik Ambulans Sorang2 Tanpa Ibubapa Undang Seb4k Ramai"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*