Pikvl 2 Guni Berisi Duit Masvk Kedai, Atuk Beli Emas Bvat Isteri Hasil Dari Mengem1s

Baru-baru ini, tular kisah seorang warga emas terpaksa berdepan kesukaran membeli barang kemas buat isteri tercinta kerana mahu membayar menggunakan wang tunai.

Memetik penulisan Tribun News, warga emas bernama Januri itu telah berkunjung ke 2 buah kedai emas di daerah Ketanggungan, Jawa Tengah.

Namun permintaannya telah ditolak oleh pemilik kerana dia mahu membayar menggunakan wang dikumpul dalam 2 karung guni yang dipikulnya.

Bagaimanapun, warga emas berusia 60 tahun bernasib baik apabila kedai ketiga menyambut kehadirannya dengan mesra.

Difahamkan lagi, menurut pemilik kedai tersebut, Hengky, Januri dilihat memikul 2 karung guni dipenuhi wang kertas bercampur syiling dan memberitahu mahu membeli barang kemas buat isteri tercinta.

“Dua karung guni itu berisi wang berjumlah 6.5 juta rupiah (RM1,867) dan kami menawarkan seutas rantai emas, sebentuk gelang tangan seberat 10 gram serta lapan gram yang memiliki nilai serupa.

“Atuk itu sangat gembira kerana ada kedai yang menerima wangnya. Dia memberitahu bahawa dia seorang pengemis dan duit hasil mengemis disimpan untuk membeli hadiah buat isteri,” kata Henky.

 

Tambanhnya lagi, kebanyakan kedai emas menolak kehadiran Januri kerana mereka lebih memilih membuat urusan jual beli secara online sewaktu pandemik ini.

 

Sumber:Tribun News

 

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : dnq.pw

Be the first to comment on "Pikvl 2 Guni Berisi Duit Masvk Kedai, Atuk Beli Emas Bvat Isteri Hasil Dari Mengem1s"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*