Tr4ged1 Bercuti, 1 M3ningg4l Sementara 16 Lagi Disahkan P0sltlf

 

 

Kebebasan untuk merentas negeri dan bercuti ke sana sini nampaknya telah membawa b3ncana selepas 16 orang ahli keluarga dilaporkan dijangkiti C0VlD 19 selepas pulang bercuti dari Lembah Klang. 

Menurut mStar, antara 16 orang itu termasuklah seorang kanak-kanak yang berusia 2 tahun dan kesemua mereka katanya berasal dari Labis, Johor.

 

Sumber Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) memberitahu, kesemua ahli keluarga tersebut tinggal dalam satu rumah yang sama di Labis dan mereka telah mengunjungi ahli keluarga lain di z0n m3rah di Kuala Lumpur dan Selangor antara 17 hingga 25 Disember tahun lepas.  

 

Warga emas 60 tahun menlnggal dunl4 

Lebih menyedihkan, perjumpaan keluarga tersebut juga dihadiri oleh warga emas berusia 60 tahun dan kemudian telah disahkan meninggal dunia akibat wabak tersebut pada 3 Januari lepas.

Mangsa dilaporkan menghidap peny4kit di4betes dan tek4nan d4r4h tinggi serta mula menunjukkan slmptom sebaik kembali ke Segamat. Dia kemudian dihantar ke H0spital Segamat selepas keadaannya bertambah bvruk sebelum disahkan menlngg4l duni4.

Pun begitu, sehari selepas kematlan warga emas tersebut, salah seorang saudara perempuannya pula didapati p0sitif COVlD 19.

 

Pengesanan kontak dan tindakan susulan yang dilakukan oleh Kementerian Kesihatan mendapati bahawa 16 anggota keluarga warga emas itu menghldap Covld-19.

“Mereka diku4r4ntin sementara ada yang dit4han di h0spital untuk rawatan yang diperlukan,” kata sumber.

 

Yang travel ke sana-sini tu, beringat-ingatlah ye. Jaga S.O.P untuk kebaikan diri dan keluarga. 

 

 

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Trenster Network

Sumber : Lobak Merah

Be the first to comment on "Tr4ged1 Bercuti, 1 M3ningg4l Sementara 16 Lagi Disahkan P0sltlf"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*