“Kes3dihan yang tidak dapat diungk4pkan,”.. Selang sejam ibu dik3bumikan, abang pula p3rgi..

PADANG BESAR – “Kes3dihan yang tidak dapat diungkapkan,” demikian luahan seorang lelaki setelah dua insan tersayangnya meningg4l dunia dalam tempoh sehari.

Mohd Shari Saidin, 33, hanya mampu meratapi pem3rgian ibunya, Ishah Kasa, 65, yang men1nggal dunia pada 26 Jun lalu dan abang sulungnya, Shuhaimi Saidin, 43 tahun mengh3mbuskan nafas ter4khir selepas satu jam urusan pengebum1an ibu mereka di Tanah perkuburan Felcra Lubuk Sireh di sini selesai, 27 Jun lalu.

Juruteknik komputer di Sekolah Menengah Raja Puan Muda Tengku Fauziah itu berkata, Shuhaimi antara orang kuat yang menguruskan jen4zah semasa peng3bumian ibu mereka.

Mohd Shari bersama arwah ibunya.

Mohd Shari bersama arw4h ibunya.

“Masa ibu men1nggal, arw4h selalu beri saya kata-kata semangat, arw4h minta saya kuat dan tak sangka benar kata-kata arw4h, saya perlu kuat untuk melunaskan tanggungjawab yang besar demi keluarga ini setelah dia men1nggal dunia.

“Abang orang yang paling tenang semasa tahu ibu sudah ti4da (men1nggal dunia). Seperti tidak percaya dan apa yang berlaku bagaikan mimpi. Kisah ini ibarat dr4ma televisyen yang telah disusun atur,” katanya kepada Sinar Harian.

Menurutnya, arw4h abangnya hanya mengadu p3dih di bahagian dada dan memberitahu matanya kel4bu sebelum reb4h kira-kira sejam selepas selesai peng3bumian ibu mereka.

“Waktu itu jam 11.30 pagi, kami rehat seketika selepas selesai urusan peng3bumian ibu. Tiba-tiba abang meng4du s4kit dada dan reb4h.

“Seluruh anggota badannya sudah s3juk dan kami bergegas bawa ke hospital Kangar. Namun selepas menerima rawatan, jam 1 petang abang disahkan men1nggal dunia,” katanya.

Allahyarham Suhaimi bersama isteri dan anak-anaknya.

Allahy4rham Suhaimi bersama isteri dan anak-anaknya.

Katanya, Allahy4rham Suhaimi ialah seorang yang peramah dan sentiasa menghormati ibu bapa.

“Keh1langan ini membuatkan diri saya kos0ng seketika. Kini tinggal saya seorang sahaja lelaki dalam enam beradik,” katanya.

Mohd Shari berkata, urusan peng3bumian diteruskan pada hari yang sama dan jen4zah selamat dik3bumikan kira-kira jam 6.30 petang.

Allahy4rham Shuhaimi men1nggalkan seorang b4lu dan lima anak.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: SH

Be the first to comment on "“Kes3dihan yang tidak dapat diungk4pkan,”.. Selang sejam ibu dik3bumikan, abang pula p3rgi.."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*