Pegawai Syed Saddiq Buat Laporan P0lis, D4kwa Dik4sari SPRM

Pegawai kepada Syed Saddiq, Siti Nurul Hidayah mend4kwa telah dik4sari, dit3ngking dan dipanggil bermacam nama ketika disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Dakw4an itu dibuat menerusia satu media dan video berkenaan dimuat naik di laman sosial malam semalam.

Dipanggil jadi saksi kes k3hilangan wang

D4kwa Nurul Hidayah, kejadian berkenaan berlaku pada 4 Jun lalu ketika dia dipanggil SPRM untuk disi4sat berhubung kes kehil4ngan wang tunai RM250 ribu milik Ahli Parlimen Muar itu. Di awal sesi soal siasat, Nurul Hidayah turut mend4kwa pegawai penyiasat telah mengambil telefon bimbit sebelum men3ngking dan membaling ke arahnya.

Wanita berkenaan turut mend4kwa pegawai anti-rasu4h menj3rit kepadanya dan memanggilnya ‘b4bi’ dan ‘b0doh’. Malahan, dakw4 Nurul Hidayah, salah seorang dari pegawai meng4ncam akan menamp4rnya dengan tangan pegawai itu berada hampir wajahnya.

Nurul Hidayah juga mend4kwa sal4h seorang pegawai telah men3ndang kerusi yang didudukinya. Selain itu, dia juga dip4ksa untuk berdiri di sebelah kaki dengan kedua tangannya diangkat selama 30 minit semasa siasatan. Dia juga mend4kwa dia dil4rang berjumpa dengan peguamnya yang berada di lobi.

Nurul mengatakan bahawa dia telah pergi ke SPRM, untuk memudahkan siasatan sebagai saksi, tetapi sebaliknya diperlakukan seperti susp3k.

Petang semalam, bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir membuat kenyataan mendakwa Perikatan Nasional memperguna SPRM untuk memberi tekanan kepada ahli politik pemb4ngkang. Ketua Penerangan Pemuda Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Ulya Aqamah Husamuddin mengesahkan bahawa Tun Mahathir merujuk kepada Nurul.

Sumber: Medaline Chang, Free Malaysia Today

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: Oh Bulan

Be the first to comment on "Pegawai Syed Saddiq Buat Laporan P0lis, D4kwa Dik4sari SPRM"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*