Tegvran Lathi Challenge Dianggap Meng3jek Budaya Jawa, Netizen Indonesia B3rang, Cab4r Da’i Wan.

Trend Lathi Challenge yang dibuat golongan anak muda hari ini telah menimbulkan rasa kurang senang orang ramai. Pencetus Ummah Syed Bakri dan Da’i Wan Dazrin antara yang lantang mengeluarkan pendapat mengenai perkara ini.

Terbaru, netizen Indonesia meng3cam pendapat Da’i Wan mengenai Lathi Challenge yang dikatakan berasal daripada sesetengah budaya Jawa yang syirik dan khurafat.

Buktikan, minta maaf

Di Twitter, salah seorang anggota kumpulan Weird Genius, pemilik lagu “Lathi” iaitu Reza Arap memohon Da’i Wan membuat permohonan maaf di atas tudvhan yang dibuat. Dia juga menc4bar Da’i Wan membuktikan lagu tersebut boleh menyeru semangat gh4ib.

Jika perkara ini dibuktikan, dia akan memadam lagu tersebut termasuk muzik video dengan serta merta. Lagu “Lathi” merupakan single terbaru Weird Genius hasil kolaborasi bersama Sara Fajira.

Di ruangan balas, netizen Indonesia yang lain turut meluahkan rasa kec3wa apabila ada yang bercakap bvruk mengenai budaya mereka.

Dianggap meng3jek budaya Jawa

Sumber : YBRAP

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: Oh Bulan

Be the first to comment on "Tegvran Lathi Challenge Dianggap Meng3jek Budaya Jawa, Netizen Indonesia B3rang, Cab4r Da’i Wan."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*