“Niat Nak Bantu Mngsa Bnjir, Tapi Tak Nak Byar ToI” -Dua Lelaki BeteIagah Dgn Akak ToI Buat Ramai Ger4m

Keberkatan bukan ber.makna mempunyai nilai wang ringgit yang banyak, ken.deraan mewah atau rumah besar. Keberkatan me rujuk kepada sesuatu yang sedikit tetapi men cukupi malah kebaikan nya berterusan umpama mata air jernih yang sentiasa mengalir memberi manfaat kepada seluruh manusia. Yang penting niat kena ikhlas tanpa harapkan apa-apa balasan.

Sung.guh pun jika kita mem punyai wang yang banyak atau ke hidupan mewah tetapi selalu berasa tidak cukup, tidak bahagia, tidak tenang, ia boleh disifatkan kepada sesuatu yang tidak men gundang keberkatan kepada kehidupan kita.

Sukarelawan atau NGO yang banyak bantu m4ngsa-mangs4 banjir baru-baru ini sememangnya adalah amat bagus dan patut dijadikan rujukan untuk buat amalan yang mulia. Ramai yang turun padang tanpa mengira kaum dan agama saling bantu membantu selamatkan m4ngsa banjir ataupun bersihkan rumah yang teruk terjejas akibat banjir.

Namun ada juga segelintir yang harapkan balasan apabila melakukan misi ini. Seperti video yang tular ini, kelihatan dua atau lebih mungkin sukarelawan bertelagah dengan juru tol. Mereka tidak mahu bayar tol atas alasan mahu pergi bantu m4ngsa banjir. Jurutol tegaskan bahawa mereka kena bayr juga tol walaupun niat mereka ingin hantarkan bantuan.

Juru tol ini juga tegaskan bahawa tidak boleh lalu tanpa bayar tol. Orang ramai menyokong tindakan juru tol ini kerana dia hanya jalankan tugas dan tidak boleh sewenangnya bole buka palang tol tanpa bayaran. Cuepacs sebelum ini meminta kerajaan men gecualikan tol bagi kenderaan b0mba dan penyelamat serta ambvlans.

VIDEO

Komen Orang Ramai

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : trendingsgt

Be the first to comment on "“Niat Nak Bantu Mngsa Bnjir, Tapi Tak Nak Byar ToI” -Dua Lelaki BeteIagah Dgn Akak ToI Buat Ramai Ger4m"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*