Lama Mencari, Akhirnya Syanie Berjumpa Jua Dengan ‘Anak’nya, Zali

Baru-baru ini, pelakon tanah air, Syanie Hisham telah meIuahkan hasrat ingin bertemu dengan ‘anaknya’ dalam filem ‘Senario lagi’ yang membawa w4tak sebagai Zali.

Perkara itu muncul sewaktu menjalani penggambaran filem ‘Jaga-Jaga Senariounion’ dan Syanie mula bertanya mengenai rakan-rakan lamanya termasuklah pelakon cilik berkenaan.

Oleh sebab itu, Syanie telah membuat sebuah sesi live di laman Instagram bagi mencari keber4daanya sehingga menggesa bantuan orang ramai dalam misi ‘mencari Zali’.

Siapa sangka, r4kaman tersebut telah mendapat perhatian net1zen sehingga tuIar di media sosial dan orang ramai dilihat tidak henti membantu dalam menunaikan hasrat Syanie.

Bagaimanapun, hasrat pelakon itu akhirnya menjadi kenyataan selepas ‘anaknya’ itu yang dikenali sebagai Alhariz Ismail telah menemui mereka di set penggambaran.

Menurut Syanie, ketika dia berk0ngsikan r4kaman live itu, sepupu kepada Hariz telah men0ntonnya sebelum dik0ngsikan kepada ahli keluarga Hariz.

Tidak lama kemudian, ibunya segera menghvbungi Syanie menerusi mesej di Instagram dan akhirnya berjaya berhvbung dengan ‘anaknya’ itu.

Syanie (kiri) bersama Hariz.

Tambahnya lagi, Hariz yang berumur 32 tahun dan sudah berumah tangga itu telah hadir ke lokasi penggambaran ketika pihak pr0duksi sedang menjalankan b4bak kenduri kahwin semalam.

“Malam semalam dia hadir dan dapatlah kami semua bersua. Dah besar dah ‘Zali’. Kalau dapat jumpa lebih awal, memang kami terfikir untuk masvkkan dia sekali dalam filem ini.

Jadi, dia terbabit sama ketika b4bak majlis perkahwinan. Namun, saya tak pasti sama ada pr0duksi sempat masukkan dia atau tidak. Tapi, memang seronok dapat berjumpa kenalan-kenalan yang dah lama tak berjumpa.”

Dalam pada itu, Hariz juga turut meIuahkan rasa tervja akan pertemuan itu selepas hampir 21 tahun tidak bertemu dengan Syanie dan kumpulan Senario.

“Walaupun sudah lebih 20 tahun, mereka masih seperti dulu. Saya pula yang rasa semakin membesar dan men1ngkat usia.”

Selain itu, dia juga tidak meny4ngka bahawa dirinya masih diingati oleh mereka terutamanya Syanie yang menjadi ibunya dalam filem Senario Lagi.

Babak Syanie bersama Hariz (dua dari kiri) serta Azlee Senario (kanan) dan Mustapha Kamal (kiri) dalam filem Senario Lagi pada 2000.

“Saya memang tak sangka mereka masih ingat dan mencari saya. Bila nampak video kak Syanie mencari ‘Zali’, memang saya pun terkejvt dan hvbunginya menerusi Instagram sebelum berbual secara panggilan video.”

Bercerita mengenai perkembangan terkini, Hariz mengakui telah pun mendirikan rumah tangga serta tidak aktif lagi dalam industri seni.

Sebelum ini, dia pernah menjadi pelakon tambahan dalam beberapa drama dan kini hanya f0kus dalam mengusahakan perniagaan menjual barangan kelengkapan permainan video secara dalam talian.

Dalam filem terbaharu Jaga Jaga Senariounion, Syanie yang terbabit dalam empat filem bersama Senario sebelum itu membawa w4tak ibu yang melalui diIema apabila anaknya ingin berkahwin.

Selain Syanie, filem ar4han Aziz M Osman itu turut dibintangi anggota Senario iaitu Azlee, Wahid, Saiful Apek, Hamdan, Ilya dan Yassin serta pelakon lain antaranya Am Raja Lawak, Farisha, Badrul Shah, Bobby Kiran dan Prono.

ANGGOTA Senario, Azlee (kiri), Yassin (dua dari kiri) dan Hamdan (empat dari kiri) bersama pelakon lain ketika penggambaran filem Jaga Jaga Senariounion. 

“Kami semua sudah menghvbungi Lan. Kita tahu apabila Lan mempunyai k0mitmen lain dan kami fahamlah,” kata pengarah Aziz M Osman mengulas ketiadaan pelakon Lan Pet Pet dalam filem terbaru Senario berjudul Jaga-Jaga Senariounion.

Aziz yang sinonim dengan filem Senario berkata, pada awalnya Lan menyatakan persetujuan untuk bekerjasama dengan mereka.

“Dia juga sempat melakukan pr0mosi bersama kita. Namun, sehingga saat ini, walaupun dua, tiga hari lepas sebelum kami nak selesai penggambaran, kami tetap telefon Lan untuk sekvrang-kvrangnya ada satu dua b4bak untuknya.

“Namun, kami faham bukan dia toIak atau tak terima tapi dia ada k0mitmen lain,” katanya yang ditemui di l0kasi penggambaran filem berkenaan di Jannah Wedding Place.

Ditanya sama ada Mazlan berada di Kedah atau Kuala Lumpur, Aziz berkata, dia boleh berada di mana-mana saja.

“Wahid, Hamdan dan Ilya bukan tinggal di Kuala Lumpur tapi di Ipoh. Namun, untuk penggambaran mereka boleh datang sini.

“Sehingga saat akhir kami cuba juga nak tampilkan Lan dalam cerita ini. Bukan tak dapat berhvbung, kami dapat bercakap dengan dia tapi masa tak mengizinkan untuk dia berlakon,” katanya.

AZIZ (kanan) bersama Amm Raja Lawak (tengah) dan Wahid.

Sementara itu, Azlee berkata, w4tak untuk Lan sudah dig4rap oleh Aziz, tetapi akhirnya diberikan kepada orang lain untuk dibawakan.

Lan, 52, atau nama sebenarnya Mazlan Ahmad yang terpaIit k0.ntroversi sebelum ini sudah beralih kerjaya sebagai pembantu peguam di syarikat guaman Aswandi Hashim & C0 milik Datuk Dr Aswandi Hashim.

Lan memulakan tugas pertamanya di Kompleks Mahk4mah Alor Setar pada 25 Ogos lalu.

Sementara itu, cubaan Harian Metro menghvbungi Lan bagi mendapatkan reaksinya tidak berjaya apabila dia tidak menj4wab panggilan telefon dan membaIas mesej WhatsApp.

Jaga-Jaga Senariounion terbitan Botak Production Management Sdn Bhd menampilkan semua anggota Senario iaitu Azlee, Hamdan, Wahid, Yassin, Saiful Apek dan Ilya.

Ia turut disertai pelakon yang pernah membintangi filem Senario sebelum ini seperti Syanie, Bobby Kiran dan Pr0no.

Turut berlakon ialah Amm Raja Lawak, Farisha dan Badrul Shah.

 

 

Sumber:Syanie / HM / 0hmedia

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : dnq.pw

Be the first to comment on "Lama Mencari, Akhirnya Syanie Berjumpa Jua Dengan ‘Anak’nya, Zali"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*