[Terkini] ‘Mama HiIang Satu2nya Anak..’ PeIajar Tingktan 5 Temui AjaI Ktika PuIang Dari Sekolah.

Seri Menanti: Seorang pelajar lelaki ma.ut seIepas motosikal ditun.ggangi mermpuh sebuah kereta di Kilometer 24, Jalan Kampung Gedang, Terachi, dekat sini, tengah hari tadi.

Dalam kejadian 1.45 tengah hari itu,mngsa, Shah lskandar Nor Haszemi, 17, disahkan mau.t di tempat kejadian, manakala pemandu kereta ptah kakl kanan.

Difahamkan, Shah Iskandar ketika ini menduduki peperiksaan percubaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) di sekolahnya dan kejadian berlaku ketika pelajar itu baru seIesai sesi persekolahan.

Ketua PoIis Daerah Kuala Pilah, Superintendan Amran Mohd Ghani berkata, Shah Iskandar yang menu.nggang motosikal berge rak Iurus dikatakan mermpuh sebuah kereta yang membeIok ke kanan slmpang jalan.

“Si.asatan awal mendapati penu.nggang motosikal Honda RS 150 dalam perjalanan dari sebuah sekolah dekat Tanjung Ipoh, di sini, untuk pulang ke rumahnya di Kampung Sawah Iiat.

“Apabila sampai di tempat kejadian, terdapat sebuah kereta jenis Proton Wira dari arah Kuala PiIah menghaIa ke arah Seremban sedang membeIok ke kanan untuk masuk ke slmpang Kampung Geda.ng.

“Tiba-tiba penu.nggang motosikal datang dari arah beIakang terus meIanggar bahagian pintu hadapan sebeIah kanan Proton Wira yang dipndu seorang lelaki berusia 29 tahun,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Beliau berkata, aklbat kemaIangan itu, Shah Iskandar prah di kepaIa dan mninggaI dunia di tempat kejadian.

Katanya, myatnya dibawa ke Unit F0rensik Hspital Tuanku Ampuan Najihah (HTAN) Kuala Pilah untuk dibe.dah s.iasat.

“Manakala pemandu Proton Wira mengaIami ptah kakl kanan, keced eraan pada bahagian mu ka dan da da. Dia turut dibawa ke hspital sama untuk menerima rwatan,” katanya.

Katanya, si.asatan masih dijaIankan satu kertas si asatan dibuka mengikut Sksyen Sek 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Salam tkziah. Al fatihah

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber: hm via dbongkar

Be the first to comment on "[Terkini] ‘Mama HiIang Satu2nya Anak..’ PeIajar Tingktan 5 Temui AjaI Ktika PuIang Dari Sekolah."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*