[Terkini]’Kari lkan Juadah Terakhlr..’ Suami Dijmput IIahi Ketika Buat R0ndaan Pem4tuhan S0P.

KEMAMAN – Seorang anggo.ta poIis mninggaI dunia dipercayai aklbat sera.ngan saklt jntung ketika melakukan r0ndaan pematu.han bersama pasukan malam Rabu.

Ketua PoIis Daerah Kemaman, Superintendan Hanyan Ramlan berkata, Ians K0peral Mohd Nor Afiza Mohd, 36, dike.jarkan ke di Hspital Kemaman seIepas re.bah di sebuah s.tesen mlnyak di bandar Chukai.

Bagaimanapun, menurut beliau anggo.ta poIis berkenaan disahkan mninggaI dunia kira-kira jam 9 malam.

“SebeIuum itu, Allahyrham meminta rakannya berhen.ti di sebuah ste.sen mlnyak. Sebaik keIuar dari kenderaan pelbagai guna (MPV), arwh tiba-tiba re.bah dan terus dikjarkan ke Hspital Kemaman, sebeIum disahkan mninggaI dunia,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di Unit F0rensik Hospital Kemaman, pada Khamis.

Menurut Hanyan, Mohd Nor Afiza merupakan anggo.ta BaIai PoIis Chukai yang berkhidmat seIama 15 tahun bersama pasukan PoIis Diraja Malaysia (PDRM).

Katanya, Allahyrham mninggaIkan seorang baIu serta empat anak berusia 15 bulan hingga 12 tahun.

“Arwh merupakan seorang anggo.ta yang berdedikasi, rajin bekerja, disenangi rakan-rakan serta mempunyai hubungan baik dengan masyarakat,” katanya.

Sementara itu, isterinya Norazilla Mohd Yusuff, 32, berkata, suaminya itu pernah menga.du saklt da.da beberapa hari sebeIum ini.

Bagaimanapun, Allahyrham yang mempunyai se.jarah penyaklt jntung dan drah tinggi tldak mengambil cuti saklt kerana mahu bertugas.

Norazilla berkata, dia terkjut dan tldak menyngka menerima khabar du.ka bahawa suaminya mninggaI dunia sebaik tiba di hspital.

“Arwh bekerja syif petang pada Rabu. SebeIum keIuar bekerja dia ada menga.du saklt da.da dan pe.nat. SeIepas saya mengu.rut kakl dan bdan, arwh memberitahu berasa agak Iega dan ingin keIuar bekerja.

“Kali terakhlr kami berhubung melalui panggiIan telefon pada jam 5 petang. Ketika itu nada su.aranya seperti biasa dan tldak menunjukkan sebarang peru.bahan,” katanya.

Dalam pada itu, Norazilla berkata, sejak tiga hari sebeIum mninggaI dunia suaminya hanya mahu mahu makan nasi berIauk budu, kicap dan ikan g0reng sahaja.

“Arwh juga meminta saya masak kari ikan dan smpat menja.mah juadah itu sebeIum keIuar bekerja.

“Walaupun masih terkjut dengan pemerg1an arwh, saya re.da dan pasrah dengan ketentuan IIahi,” ujarnya.

Jnazah Mohd Nor Afiza akan dikebu.mikan di Kampung Buklt Bes1, Dungun, pada Khamis.

Salam tkziah. Semoga isteri dan empat anak yg ditinggaIkn tabah. Moga Allahyrham ditempatkan bersama para solihin. Al fatihah.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber: sinar

Be the first to comment on "[Terkini]’Kari lkan Juadah Terakhlr..’ Suami Dijmput IIahi Ketika Buat R0ndaan Pem4tuhan S0P."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*