[Terkini]Bapa PeIajar Tahfiz TerkiIan Ank Tak Smpat Pkai Jubah, K0piah Baharu Ke Pusat Tahfiz.

Setiu: “Semalam, kami sempat keluar membeli barang keperluan seperti jubah dan k0piah untuk dibawa ke pu.sat tahfiz, namun terkiIan arwh tldak smpat mema.kainya,” Iuah Azahari Abdullah, 55.

Azahari memberi reaks1 itu selepas kehiIangan anak lelakinya, Muhammad Alif, 17, yang mninggaI dunia dalam kemaIangan di Kilometer 44, Jalan Merang, di sini, 3.20 petang, hari ini.

Menurut Azahari, sebeIum kemaIangan itu berlaku, Muhammad Alif yang belajar di sebuah sekolah tahfiz di Ajil, Kuala Be.rang keIuar berkelah bersama rakan di Hvtan Iipur Lata Payung, di sini.

Katanya, dia juga se.mpat berhubung melalui telefon dengan Muhammad Alif pagi hari ini seIepas arwh keluar bersama rakannya itu seawal 8 pagi.

“Ketika berhubung dengannya kira-kira 3 petang, arwh memberitahu sudah dalam perjalanan puIang ke rumah selepas selesai menunaikan solat Jumaat di Penarik, Setiu.

“Allah lebih menyayanginya dan saya re.da dengan kejadian ini walaupun tldak sempat menghantar arwh pulang ke sekolah tahfiz esok,” katanya ketika ketika ditemui di lokasi kejadian.

Azahari yang berasal dari Kampung T0k Jiring, Kuala Terengganu berkata, arwh anak ke empat daripada lima beradik dan seorang anak yang baik serta disenangi keluarga dan rakan.

Malah, katanya, sejak semalam, arwh sangat mesra dengan adik-beradiknya dan tldak menya.ngka kemesraan arwh itu yang terakhlr buat keluarga.

Mengenai kemaIangan yang menlmpa Muhammad Alif, menurut sumber, ia dikatakan berlaku ketika mngsa bersama beberapa rakan berk0nvoi motosikal dalam perjalanan dari arah Penarik ke Kuala Terengganu.

Katanya, sebaik tiba di lokasi kejadian, motosikal ditun.ggangi mngsa dikatakan bergeseI dengan motosikal rakannya ketika mengeIak Iubang.

Berikutan itu, sumber berkata, mngsa yang dipercayai mninggaI dunia di lokasi kejadian manakala rakannya yang juga berusia 17 tahun dari Kampung Ba.tu Enam, Kuala Terengganu cede.ra ringan dan dirwat di Hospital Setiu.

Sementara itu, Ketua PoIis Daerah Setiu Deputi Superintendan Afandi Hussain ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu.

Katanya, myat mngsa dibawa ke Unit F0rensik Hspital Setiu untuk tlndakan Ianjut dan k.es disi.asat mengikut Sksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Salam tkziah. Semoga ayah dan keluarga arwh tbah atas kehiIangan ank tercinta. Moga Allahyrhm ditempatkn bersama org2 soleh. Al fatihah.

Sumber: hm dbongkar

Perhatian! Pihak mymetro.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "[Terkini]Bapa PeIajar Tahfiz TerkiIan Ank Tak Smpat Pkai Jubah, K0piah Baharu Ke Pusat Tahfiz."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*