(Video) Penemuan J̷as̷ad Saidina Hamzah (RA) Yang Masih Berd̷ar̷ah Dan Harum, Bahkan Tangannya Masih Menekup Lukanya Akib̷at Terkena Tomb̷ak Walaupun Sud̷ah Lebih 1400 Tahun.

Sebuah “Kesaksian” Dr Thariq As-Suwaidan dalam kasetnya yang amat berharga “Qisshatun Nihayah” yang dinukil secara langsung dari Syaikh.

Mahmud Ash-Shawaf menyebutkan peristiwa besar yang dialami oleh sebahagian ulama dalam pengu buran semula sebahagian sahabat yang gugur syahid di p3rang Uhud….

Bagaimana mereka menyaksikan para sahabat setelah 1400 tahun berlalu, bagaimana jasad mereka seperti sedia kala tanpa perubahan, tanpa pembu sukan.

Sebagai bukti nyata atas kebenaran berita gembira dari Nabi Muhammad SAW kepada para syuhada, bahawa bumi tidak memakan jasad mereka….

Berikut adalah sebahagian dari kaset pembicaraan Dr Thariq As-Suwaidan tentang peristiwa tersebut.

Jangan Lupa Untuk Follow dan Like Page Kami Di Islam Terkenal dan Cover News 24.com Untuk Berita2 Islam Terkini

“Syaikh Mahmud Ash-Shawaf telah menyampaikan kepada kami bahwa dia adalah salah seorang yang diundang daripada kalangan ulama besar untuk pemakaman semula para sahabat yang gugur syahid di p3rang Uhud di kompleks ku buran syuhada Uhud iaitu sebuah kawasan perku buran yang terkenal….

Kerana dilanda banjir, maka sebahagian j4sadnya timbul ke permukaan. Para ulama diundang untuk mengu burkan semula para sahabat tersebut.

Beliau berkata ”Di antara orang yang aku ku burkan adalah Hamzah RA, badannya besar, kedua telinga dan hidungnya terp0tong, perutnya terb3lah, dia meletakkan tangannya di atas perutnya….

Ketika kami menggerakkannya dan mengangkat tangannya, d4rahnya mengalir. Aku mengu burkannya bersama sahabat-sahabat lainnya yang gugur syahid di Uhud.”

Dr Thariq As-suwaidan berkata, ”Ini adalah perkara yang terbukti secara mutawatir dan dengan mata kepala. Semoga Allah SWT menyampaikan kita semua ke darjat para syuhada….

Syaikh Mahmud telah menyampaikan kepada kami tentang aroma harum misk yang berasal darinya ketika d4rah mengalir dari jasad Hamzah RA.” SubhanAllah, setelah 1400 tahun lebih, betapa agungnya Engkau ya Allah. Alangkah besarnya kekuasaan-Mu, Maha suci Engkau….

Betapa utamanya, betapa mulianya, Allah memberikannya kepada para syuhada. Jika seperti itu kemuliaan jasaadnya yang terpendam di perut bumi yang tak seorangpun melihatnya, lalu bagaimanakah dengan kemuliannya di surga yang luasnya seluas langit dan bumi….

Selamat bagi yang telah melihat sahabat mulia ini, Hamzah bin Abdul Mutthalib RA pakcik Rasulullah SAW Jasaad Syuhada Yang Tidak Mengalami Pembu sukkan Jabir bin Abdillah bercerita,

”Menjelang p3rang Uhud, ayahku memanggilku pada malam hari. Ia berkata: ’Aku merasa akan menjadi orang yang paling pertama gugur di antara para sahabat Nabi SAW….

Sungguh aku tidak meninggalkan sesuatupun yang lebih kusayangi selain engkau, disamping Nabi Muhammad SAW. Sesungguhnya aku memiliki hutang, maka lunasilah.

Dan bersikap baiklah kepada saudara-saudara perempuanmu.’ Keesokan harinya, ia pun menjadi orang yang pertama gugur….

Ia dimakamkan bersama orang yang lain dalam satu lub4ng ku bur. Tetapi hatiku merasa kurang selesa membiarkan ayahku berkongsi lub4ng ku bur bersama orang lain.

Enam bulan kemudian, aku memb0ngkar makamnya dan mengeluarkannya. Ajaib, jasadnya masih tetap utuh sama seperti pertama kali aku mengu burkannya.” (Hadis Riwayat Bukhari, Fathul Bari, 3/214 )….

Jangan Lupa Untuk Follow dan Like Page Kami Di Islam Terkenal dan Cover News 24.com Untuk Berita2 Islam Terkini

Petikan hadis di atas membuktikan di mana ayah Jabir RA terbu nuh dalam p3rang Uhud dan ketika enam bulan kemudian makamnya dib0ngkar, maka jasadnya tetap utuh. Enam bulan adalah waktu yang lama di mana tubuh mayat seharusnya sudah h4ncur…..

Penelitian membuktikan bahwa 24-36 jam pertama may4t diku burkan, maka bola mata mulai menonjol dan kornea menghitam. Cabang-cabang urat nadi mulai terlihat di perut dan dada.

2-5 hari berikutnya, wajah dan seluruh tubuh menggelembung, dari tubuh m4yat keluar bau busuk. Setelah melewati 5-10 hari, kulit mulai rapuh dan tubuh dilitupi larva….

Sumber:Pantaskah syurga via covernews24

Perhatian! Pihak mymetro.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "(Video) Penemuan J̷as̷ad Saidina Hamzah (RA) Yang Masih Berd̷ar̷ah Dan Harum, Bahkan Tangannya Masih Menekup Lukanya Akib̷at Terkena Tomb̷ak Walaupun Sud̷ah Lebih 1400 Tahun."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*