[Terkini] Kmi khil̷angan kdua kdu̷anya, ” Hnya brsel̷ang 2 hri lu̷a̷ah ank ” (5Gmbr)

Rembau : Akib4t dirundung kepilu4n kehil4ngan isteri tercinta, Masramah Latip, 64, pada Ahad lalu, seorang pesara tentera, Kamarudin Idris, 66, mengikut jejak Allahyarham kelmarin apabila men1nggal dun1a akibat masalah j4ntung di Institut J4ntung Negara (IJN), Kuala Lumpur kelmarin.

M4sramah yang me­rupakan bekas pes.akit C19 men1nggal dunia ketika dalam perj.alanan dari Hospital Tampin ke Hospital Tuanku Ampuan Najihah (HTAN) pada pukul 10.45 pagi di Kuala Pilah susulan mengalami masalah j4ntung serta tekanan d4rah rendah.

Manakala, arw4h K4marudin Idris, 66, pula dis4hkan men1nggal dunia di IJN kira-kira pukul 4 petang kelmarin semasa mendapatkan rawatan susulan di institusi berkenaan.

An4k keenam pasangan itu, M4stura Kamarudin, 30, berkata, berita kem4tian itu membuatkan dia sebak kerana sudah hampir setahun tidak bertemu ibunya susulan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Cerita M4stura, dia berh4srat pulang ke kampung selepas 4ktiviti rentas negeri dibenarkan.

Bila dapat tahu mak men1ng­gal dun1a, saya segera minta kebenaran p0lis di Johor untuk pulang ke Rembau. Sedih sangat bila tak sempat bertemu mak, namun saya reda. Malam selepas mak dikebum1kan, kami an4k-­beranak berkumpul di rumah.

Ay4h luahkan per4saannya tidak tahu macam mana nak lalui hidup tanpa m4k sebab mereka memang tak pernah berjauhan sepanjang lebih 40 tahun berkahwin.

Malah, ayah juga sempat berpesan kepada kami untuk sentiasa saling meny4yangi antara adik-beradik serta menjaga antara satu sama lain,katanya ketika ditemui di Taman Chembong Jaya, di sini semalam.

Mastura berkata, kedua-dua orang tuanya itu berkahwin atas pilihan ibu bapa dan hanya bercinta selepas berkahwin kerana tidak sempat berkenalan terlebih dahulu.

Menurutnya, ibunya bera­sal dari Padang Temu, Melaka, manakala ayahnya pula ketika itu bekerja sebagai tentera dan berasal dari Kampung Sen4ma Hilir, di sini.

Mereka telah mengharungi­ susah sen4ng bersama dan sepanjang tempoh berkenaan, apa sahaja yang diminta oleh mak akan ditun4ikan ayah sehabis baik,katanya.

Katanya, kini kehidupan mereka sekeluarga sem4kin baik dan ayah berh4srat untuk menunaikan impian Masr4mah menunaikan haji atau umrah.

Disebabkan mak terjatuh dan terlantar serta sukar bergerak, selain pendemik C19, hajat itu terpaksa ditangguhkan dahulu.

Selepas mak men1nggal du­n1a, ayah berasa agak ralat ke­rana tidak dapat menunaikan impian mak, Ayah berhajat membuat badal haji untuk mak.

Hasrat ayah itu kami adik-beradik akan tun4ikan, namun kami akan buat untuk mereka berdua nanti, katanya.

J4sad pasangan kekasih sejati itu dikebum1kan bersebelahan di Tanah Perkvburan Islam Kampung Senama Hilir, di sini. Al fatihah.

sumbER:mediatular

Perhatian! Pihak mymetro.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya. Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "[Terkini] Kmi khil̷angan kdua kdu̷anya, ” Hnya brsel̷ang 2 hri lu̷a̷ah ank ” (5Gmbr)"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*