WAJĄH ARWĄH SĄNGAT CANTIK IBARĄT MEMAKAI FOUNDĄTI0N KETIKA DIKAFĄNKAN.

Wajah Ar wah Sangat Cantik Ibarat Memakai Foundation Ketika Dikaf4nkan.

Setiap orang pasti mendambakan kehidupan yang bahagia, di dunia mahupun di akhirat. Bahagia di dunia kerana memiliki rezeki yang berlimpahan, bahagia di akhirat dengan amal yang menyelamatkan kita semua. Ya, rezeki Allah itu misteri tetapi kem4tian itu pasti. Cuma tidak kira usia, tempat dan pangkat

Sudah menjadi lumrah setiap insan yang paling disayangi pasti akan hilang dalam kehidupan kita di dunia. Lain orang lain caranya menerima ujian tersebut.

Melalui perkongsian seorang wanita yang dikenali sebagai Ain Suffian di laman Facebooknya mengenai seorang wanita meningg4l dunia secara menge jut dan mening galkan seorang suami dan tiga orang anak dalam lingkungan umur 5 bulan hingga 9 tahun.

Adik ar wah bercerita bagaimana kisah pemergian ar wah.

Asalnya beliau mengadu pe nat. Dan malam sebelum ar wah meningg4l dunia, ar wah mengadu ke bas tangan. Ke bas yang teramat sehingga membuatkan ar wah terjaga dari tidur jam 12 malam dan menge jutkan ibunya kerana tak tahan ke bas tangan.

Ibu ar wah menyuruh suami ar wah menghantarnya ke klinik. Tapi waktu itu badan ar wah semakin l3mah sehingga tak dapat berjalan lalu suami ar wah bawa ar wah terus ke h0spital. Sampai di h0spital ar wah terus p3ngsan. Jantungnya ter henti lalu terus meningg4l dunia.

Kehilangan ar wah sangat dirasai seluruh ahli keluarganya. Ar wah merupakan seorang yang baik, tidak pernah bersu ngut dan menge luh dengan suami mahupun ibu dan ibu mertuanya.

Ar wah juga merupakan seorang yang tidak pernah mening galkan solat lima waktu dan solat sunat dhuha. Adik ar wah menyebut wajah arwah sangat bersih berseri-seri dan air mata ar wah seakan mengalir ketika dipost mortem, dimandikan dan dika fankan.

Kakak ipar ar wah juga menyatakan wajah ar wah sangat cantik ibarat memakai foundation ketika dika fankan. Adik ar wah bercerita yang ar wah memang tinggi kolestrol dan on medi cine. Tapi ar wah stop makan ubat ketika mengandungkan anaknya yang ketiga.

“Selepas bersalin, baru ar wah continue semula makan ubat. Doktor mengesahkan kem4tian ar wah disebabkan jantung tersum bat 100%.

” Saya yang mendengar terus rasa tersedar dan rasa insaf. Pentingnya kita buat medical checkup dan bl0od test berkala. Mungkin kita nampak sihat, slim body, bersukan dan sebagainya tapi hakikatnya.

Hablu minallah, hablu minannas. Jaga hubungan dengan Allah, jaga hubungan dengan manusia. Moga-moga kita beroleh khusnul khotimah-pengakhiran yang baik. AwaS dengan gejala sa kit jantung.

Usia muda bukan jaminan kita hidup tanpa penya kit. Tenanglah ar wah di sana.. Perginya di hari yang baik, dalam keadaan yang baik juga. Kita yang masih hidup, ambil pengajaran dan teruskan hidup. Alfatihah.

Sumber: Ain Suffian via majalah-harian.com

Perhatian! Pihak mymetro.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "WAJĄH ARWĄH SĄNGAT CANTIK IBARĄT MEMAKAI FOUNDĄTI0N KETIKA DIKAFĄNKAN."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*