S̷AYU, DUA BERAN̷AK M̷AUT DIGIIIS. MOTOSIKAL HIIANG KAWAIAN LALU BERGESEI BAWAH L̷ORI

KUALA LUMPUR – Se0rang kan4k-kanak perempuan berusia empat tahun dan lbunya m4ut digiIis lori dalam kemal4ngan di persimpangan lampu isyar4t Jalan 4/3a – 6/3a Pusat Bandar Utara berdekatan Pasar Bor0ng Selayang, di sini, semalam.

Dalam kej4dian jam 6.20 petang itu, Harisa Kassim, 4, membonceng motosikal Honda NF100 ditunggang ibunya Shahidah Tuaher, 34.

Ketua Jabat4n Siasat4n dan Penguatkua$aan Trafik (JSPT) Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Zulkefly Yahya berkata, dua ber4nak itu m4ut sert4-merta di tempat kej4dian selepas digiIis di bah4gian p3rut.

“Kemal4ngan berlaku ketika sebuah l0ri bergerak dari lor0ng paling kan4n di persimpangan lampu isyar4t semasa lampu isyarat warna hijau dan menghala ke Jalan 6/3a iaitu simpang di sebelah kanan jalan.

“Tiba-tiba motosikal yang dinaiki m4ngsa datang dari belakang dan cuba mem0tong l0ri berkenaan dari arah kiri jalan.

“Namun mot0sikal itu bergeseI pada bah4gian kiri hadap4n l0ri. Aklbat kemal4ngan itu kedua-dua m4ngsa terj4tuh ke bawah tay4r kiri l0ri dan mereka tergiIis di bah4gian p3rut,” katanya.

Menurutnya, sia$atan mendapati lbu yang m4ut itu adalah suri rumah warga Myanmar beragama Islam dan pemegang kad Suruhanjaya Tinggi B4ngsa-B4ngsa Bersatu Mengenai Pelarian (UNHCR).

Beliau berkata, jenaz4h dibawa ke Pus4t Perubat4n Universiti Kebangs4an Malaysia untuk bed4h sia$at.

“Ke$ diklasifikasi mengikut Sek$yen 41(1) APJ 1987. Pem4ndu l0ri berusia 72 tahun tidak meng4lami seb4rang keced3raan.

“Ujian alkoh0l dan d4dah terhadap pem4ndu lori didapati neg4tif,” katanya. – WB

Perhatian! Pihak mymetro.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "S̷AYU, DUA BERAN̷AK M̷AUT DIGIIIS. MOTOSIKAL HIIANG KAWAIAN LALU BERGESEI BAWAH L̷ORI"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*