[VIDEO] “Bye Mak T0k, Jaga Diri!” – Seb4k! 11 Sekeluarga P0sitif C0vldl9, Hanya Nenek Yang Neg4tif

 

 

Setiap hari pasti ada saja k3s C0vldl9 dilaporkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) sejak ia bermula sehingga kini. P4ndem1k C0vldl9 sudah menjadi norma kehidupan pada masa kini dan kita perlu menerimanya dengan hati yang terbuka.

Dalam perkongsian @kekyahkentang, dia telah memuat naik video di Tiktoknya yang memaparkan seorang warga emas terp4ksa keluar dari rumah kerana keluarga mereka disahkan positif c0vld.

“Macam tak percaya”

Difahamkan, mereka sekeluarga iaitu seramai dua belas orang telah menjalani ujian sw4b menggunakan test kit yang dibelinya. Tapi apa yang mengejutkan hanya neneknya sahaja yang neg4tif. Alhamdulillah, syukur.

Disebabkan itu, warga emas tersebut terp4ksa keluar dari rumah dan tinggal di rumah anaknya lagi sorang bagi mengelakkan dia dij4ngkiti. Dia juga akan menjalani kuar4ntin di rumah tersebut.

Video:

@kekyahkentang

11 orang positive 1 orang negative.. Allah nak jaga yang paling tua ❤️.. doakan kami semua sihat #positive #covid19

♬ Tuhan Jaga Dia Untukku – Fiena

Kata Kekyah, neneknya itu tinggal bersama mereka sejak datuknya men1ngg4l dvnia iaitu pada bulan puasa yang lepas. Kerana dia terlalu rapat dengan cucu-cicitnya, dia sangat sed1h untuk tinggalkan rumah itu. Ingatkan rumah nenek tu.

“Kenapa aku n4ngis ni…”

Video tersebut telah menarik hampir setengah juta tontonan di Tiktok. Meniti di ruangan komen, rata-rata netizen meluahkan rasa sed1h dan simpati terhadap warga emas tersebut dan mendoakan agar nenek itu sentiasa dilindungi.

Netizen juga mendoakan agar keluarga Kekyah akan cepat sembuh dan boleh bawa neneknya duduk bersama mereka semula. Aamiin…

Harapnya dunia kembali normal seperti sedia kala. 

Komen netizen:

 

Sumber: Lobak Merah

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : rosemerah

Be the first to comment on "[VIDEO] “Bye Mak T0k, Jaga Diri!” – Seb4k! 11 Sekeluarga P0sitif C0vldl9, Hanya Nenek Yang Neg4tif"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*