Gadis perjelas kenapa ada ‘kedai’ dalam bilik, kakak dan ibu selalu datang siap hulur duit

 

 

BUKAN setakat almari pakaian, malah bilik gadis ini turut menempatkan sebuah rak khusus untuk makanan, kertas pembalut serta pelbagai lagi barangan lain di biliknya.

Sebuah video yang dimuat naik di aplikasi TlkT0k memaparkan ibunya mahu membeli ‘jajan’ (kudap-kudapan) turut menghiburkan netizen.

“Sekejap mak, sekejap kakak masuk bilik,” demikian tulis gadis berkenaan pada kapsyen video tersebut yang sehingga kini meraih 1.1 juta jumlah tontonan dalam masa kurang dari 24 jam.

Menyingkap laman komen, pelbagai tekaan yang dilontarkan netizen terhadap perkongsian berkenaan.

“Sis dah boleh letak scan MySejahtera ya dekat bilik,” demikian antara komen lucu netizen.

 

Berkongsi cerita dengan mStar, Azlina Jainun berkata video berkenaan dirakam secara suka-suka ketika ibunya mahu meminta sebungkus jajan.

“Ya itu memang bilik saya… memang ada banyak makanan seperti coklat, jajan dan barang-barang lain sebab saya buat bisnes surprise delivery atau surprise planner.

“Rumah keluarga saya terletak agak jauh dari bandar. Jadi kalau ke bandar, memang akan beli barang untuk buat stok. Itu yang nampak macam koperasi atau kedai.

“Comelnya rumah ada koop (koperasi).

Azlina mula berjinak-jinak dalam bisnes gubahan ‘surprise delivery’ sejak dua tahun lalu.

“Biasanya mak dan kakak jadi ‘pelanggan’ sebab suka kudap-kudap kekacang. Sebenarnya malam tu, mak masuk nak minta kacang, tapi saya minta dia keluar sekejap dan pakai tudung sebab nak rakam.

“Tak sangka bukan setakat pakai tudung, tapi mak siap bawa duit RM3 konon-konon jadi pelanggan kedai. Saya pun tergelak tengok lakonan mak. Tk sangka bila post boleh jadi vlral,” cerita gadis berusia 21 tahun ini.

Menurut gadis yang menetap bersama keluarganya di Felda Kota Gelanggi 3, dia menyediakan perkhidmatan ‘surprise delivery’ sempena ulang tahun kelahiran, ulang tahun perkahwinan dan pelbagai kejutan lain di sekitar Jerantut dan Jengka, Pahang.

Menerima ternpahan dari SMK Inderapura, Jerantut untuk pelajar cemerlang SPM 2020.

“Saya dah mulakan bisnes ni sejak dua tahun lalu. Mula-mula buat part time masa sedang belajar.

Sekarang dah tamat diploma dan selesai praktikal, jadi saya tumpukan 100 peratus untuk bisnes ini.

“Semuanya saya buat seorang diri. Gubahan nak buat jambangan pun saya belajar menerusi YouTube sahaja. Awal-awal memang kurang cantik tapi bila lama-lama practise, dah improve.

“Alhamdulillah, sambutan sangat menggalakkan. Boleh dikatakan setiap hari memang saya keluar untuk buat delivery.

Saya buat jambangan dan gubahan wang kertas, buah-buhan, coklat, minyak wangi, set alat mekap dan macam-macam lagi.

“Semuanya mengikut permintaan daripada pelanggan.

Tapi yang paling mendapat sambutan adalah jambangan wang kertas dan coklat,” ujarnya yang merupakan graduan bidang Geomatik dari Politeknik Sultan Haji Ahmad Shah, Kuantan Pahang.

Tidak menyangka videonya meraih jumlah tontonan yang tinggi, Azlina yang juga anak bongsu daripada sembilan adik beradik, dalam masa yang sama melahirkan rasa terharu apabila membaca komen positif daripada netizen.

Azlina (kanan) bersama keluarganya.

“Saya upload suka-suka saja tapi tak sangka menghiburkan ramai orang. Mak pun terkejut sebab dia tak sangka ramai yang tengok.

“Daripada komen tu, ramai dah boleh teka yang saya buat bisnes delivery. Tapi seronok baca komen lucu. Ada juga yang seronok tengok hubungan ibu dan anak.

Apa pun, saya ucapkan terima kasih kepada semua yang komen dan sudi share,” ujarnya lagi.

Sumber : mstar

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : transformasi.pw

Be the first to comment on "Gadis perjelas kenapa ada ‘kedai’ dalam bilik, kakak dan ibu selalu datang siap hulur duit"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*