Tak Sampai Sebulan Bapa Pergi, Ibu Pula Meningg4l Dunia Kerana C0VlD19

Belum terubat kesed1han bintang Indonesia, Irwansyah yang telah kehil4ngan ayah tercinta kerana C0V1D 19 pada 8 Julai lalu, kini dia kembali berduk4.

Ibunya, Herliana Sanusi yang sempat kom4 dan sedar diri baru baru ini juga angkara v1rus mem4tikan ini telah pulang ke R4hmatullah.

Allahyarhamah dilaporkan meningg4l dvnia pada 4 Ogos 2021 (Rabu), hanya beberapa minggu selepas bapa Irwansyah pulang ke Rahmatullah.

“Innalillahi Wainnalillahirojiun, Semoga almarhumah Mama Herliana binti Sanusi husnul khotimah. Dilapangkan kubvrnya, diterima amal ibadahnya dan disiapkan surgaNya Allah,” demikian isi tulisan di video tersebut.

 

“Saya masih berjuang dan mama minta anak-anaknya juga berjuang buatnya,” ucap Irwan dengan suara seb4k seperti yang dilihat menerusi saluran YouTube The Sungkar Family.

 

Beberapa hari sebelum ini, Irwansyah dan isteri, Zaskia Sungkar sempat memberi khabar mengenai kondisi ibunya yang telah sedar dari kom4.

Menurut Zaskia, dia sus4h hati apabila melihat suaminya sed1h. Apa lagi selepas bapanya meningg4l dunia, ibunya sempat kr1tikal sehingga memerlukan penderma darah demi berjuang melawan C0V1D 19.

“Irwan beberapa minit sekali men4ngis karena memang dari doktor mereka, by data Mama beratlah, secara oksigen, ada ventilator,” kata Zaskia Sungkar seperti dilaporkan Kompas yang melihat siaran di saluran YouTube The Sungkar Family.

 

Pada satu ketika, Irwansyah sendiri mengaku sudah p4srah untuk melepaskan ibunya dengan menanggalkan segala alat yang dipasang pada tubuhnya saat kom4.

“Saya tak sampai hati melihat ibu seperti itu. Saya sudah minta maaf dan berbincang untuk menanggalkan alat yang menyokong dia waktu itu.

“Saya cakap pada Allah, ‘jika Mama tidak lagi nyaman, kita pasrah’,” kata Irwansyah.

 

Namun, Zaskia meminta agar alat bantuan pernafasan tidak ditanggalkan sebelum doktor sendiri memutuskan untuk menghentikan memberikan ubat kepada mentuanya.

Dalam keadaan yang sangat kr1tikal itu, keajaiban pun mula datang selepas Irwansyah melakukan solat tahajud. Ibunya yang dikatakan punya harapan sangat tipis untuk hidup, tiba tiba sedar dari koma.

“Mama tiba tiba sedar dari kom4 selepas mendengar lantunan ayat suci Al Quran. Mama angkat tangan untuk beri signal kepada jururawat bahawa dia masih hidup dan sedang berjuang,” kata Irwansyah penuh syukur.Al Fatihah buat ibu Irwansyah.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : gempak

Be the first to comment on "Tak Sampai Sebulan Bapa Pergi, Ibu Pula Meningg4l Dunia Kerana C0VlD19"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*