“Pergi H0spital Masih Berny@w@, Dudvk Hsptal Hil4ng Ny@w@”- Zul Yahya

 

Pelakon yang kini bergelar pendakwah bebas, Zul Yahya dikecam oleh ramai netizen berikutan berkongsi pandangannya mengenai jumlah kes COVID-19 yang diramal oleh pakar kesihatan mampu mencapai 24 ribu sehari pada September kelak.

 

Kes 24 Ribu Sehari Boleh Dijangka 

Menerusi laman Instagram nya, Zul atau nama sebenarnya Zulkiffili bin Yahaya,48 berkata angka tersebut seperti boleh dijangka akan bertambah kerana menyifatkannya seperti sudah dirancang.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Zul Yahya (@zulyahya70)

“hai! Saya datang dari masa depan nak bagi tahu pertengahan bulan 9 dan bulan 10 angka kes akan bertambah menjadi 24 ribu sebab dah banyak yang order tau.macam sama sahaja watak dalam komik 2014 itu. Tengokkan saja” tulisnya

 

Susulan itu, pelbagai pandangan telah diberikan oleh netizen yang mengikuti status tersebut termasuklah mengecam kenyataannya. Malah, seorang netizen telah mendedahkan bahawa wabak C0V!D-19 sememangnya adalah benar kerana ibu dan adiknya telah dijangkiti wabak berkenaan.

 

Komen Zul Tidak Sensitif 

Bagaimanapun, balas Zul dia mempersoalkan lokasi kematian penyakit COVID-19 dengan beranggapan bahawa mereka yang disahkan positif masih bernyawa sebelum mendapatkan rawatan di hospital. Namun, ketika mendapatkan rawatan, mereka ini telah pun disahkan meninggal dunia.

“Mati kat mana ye? Dekat rumah ke hospital? Pergi hospital masih bernyawa, duduk hospital hilang nyawa” komen Zul

Malah ada diantaranya menyifatkan kenyataan pelakon itu seperti tidak bijak dan berharap agar orang ramai tidak terpengaruh dengan status yang dimuatnaiknya.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Murai.my

Be the first to comment on "“Pergi H0spital Masih Berny@w@, Dudvk Hsptal Hil4ng Ny@w@”- Zul Yahya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*