“Jangan Melawak Pasal Rakyat Yang Dah Pergi” – Altimet Tegur Doktor Bergurau Tidak Kena Masa

 

 

Dalam kita masih berperang dengan pandemik wabak membunuh COVID-19 ini, dan angka kematian pula semakin hari semakin meningkat, ramai yang sudah mula timbul kesedaran untuk bersama mengekang penularan wabak ini. Di media sosial pula, setiap kata-kata kita berkaitan wabak ini menjadi perhatian para wargamaya, terutamanya mereka yang memegang status influencer ataupun selebriti. 

Terbaharu, seorang doktor yang sentiasa dilihat aktif di Twitter menerima kecaman ramai gara-gara mengeluarkan satu ciapan balas yang dikatakan kurang sensitif. Ciapan doktor tersebut dikatakan seolah-olah bergurau mengenai pesakit COVID-19 yang sudah meninggal dunia. Mungkin disebabkan beliau seorang doktor yang dikenali di media sosial, maka ramai memberi respon terhadap ciapan tersebut.

Selain wargamaya, tidak ketinggalan juga penyanyi rap terkenal tanah air, Altimet turut menyuarakan kekecewaannya terhadap ciapan yang dikeluarkan oleh doktor itu. 

Kurang manis, kurang sensitif, kurang minat. Itu yang dikatakan oleh Altimet mengenai isu tersebut. Ciapan Altimet itu mendapat lebih 3,000 ulang ciapan dan ramai yang bersetuju dengan Altimet. Bagaimanapun, ada juga yang kurang bersetuju dan menyatakan doktor tersebut hanya menyatakan keadaan sebenar di Unit Rawatan Rapi (ICU) dan tidak bermaksud untuk bergurau tentang kematian pesakit. 

Dalam pada itu, meninjau Twitter milik doktor itu pula, beliau ada mengeluarkan kenyataannya berhubung isu yang terpalit pada dirinya itu. Menurut doktor tersebut, kematian bukanlah perkara yang beliau akan jadikan bahan gurauan. Beliau juga berterima kasih terhadap wargamaya yang memahami maksud sebenarnya dalam ciapan asal. Jadi menurut wargamaya yang tidak setuju dengan kecaman yang diterima doktor tersebut menyatakan isu ini hanyalah salah faham.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : koolfm

Be the first to comment on "“Jangan Melawak Pasal Rakyat Yang Dah Pergi” – Altimet Tegur Doktor Bergurau Tidak Kena Masa"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*