Tular Isu B0ikot, Lelaki Ini Jelaskan D4kwaan Starbucks Dan McDonald’s Di Malaysia Menyokong Zi0nis

Sekiranya anda mengikuti perkembangan semasa, pastinya anda cukup tahu berlakunya peper4ngan di Palestin melibatkan Zi0nis sehingga membuatkan rakyat Palestin terdiri daripada umat Islam terk0rban.

Apabila 1su Palestin hangat dibincangan, isu boik0t McDonald’s and Starbucks juga pastinya akan muncul kembali. Maka dengan itu pengguna Facebook iaitu Najib Saahari tampil berkongsi fakta mengenai dakwaan yang dipercayai ramai ini.

 

Siapakah pemegang saham McDonald’s?

10 pemegang saham terbesar McDonald’s iaitu Vanguard Group, SSGA Fund Management, Blackrock, Wellington Management, Geode Capital, Northern Trust Investment, Norges Bank, T.Rows Price Associate, JP Morgan dan Morgan Stanley.

 

Siapakah pemegang saham Starbucks?

10 pemegang saham terbesar Starbucks pula terdiri daripada Vanguard, Blackrock, Ssga fund management, Magellan Asset Management, Geode Capital, Northern trust investment, Fidelity, Loomis, Sayles and co, Polen Capital Management dan Norges Bank.

Maka daripada senarai pemegang saham yang disenaraikan di atas, 10 pemegang saham terbesar itu kesemuanya syarikat pengurusan aset atau dalam erti kata lain syarikat unit trust.

 

Adakah benar Starbucks dan McDonald’s menyumbang kepada tenter4 Israel ?


TIDAK MAHU PAPAR LOGO WANITA, STARBUCKS SAUDI HADIR DENGAN LOGO BERBEZA. SUMBER: REDDIT

 

Berkenaan Starbucks tidak benar. Surat yang tular mengatakan CEO Starbucks sokong Israel adalah surat p4lsu yang ditulis oleh Andrew Winkler. Beliau sendiri dah mengaku yang surat tu hanyalah troll sahaja.

Tahukah anda di Amerika Syarikat Starbucks kena boikot juga sebab kononnya Starbucks tidak menyokong ketenteraan Amerika Syarikat. Benda ini juga p4lsu sebab orang sebarkan email p4lsu.

Dalam erti kata lain, kedua-dua pihak mengec4m Starbucks. Sebuah pihak d4kwa kon0n sok0ng Yahud1 manakala sebuah pihak lagi d4kwa kon0n tidak menyokongAmerika Syarikat. Kedua-dua p4lsu. Kebenaranya ialah Starbucks tidak menyokong sebarang political movement dan cuma menjual kopi sahaja.

Walau bagaimanapun, Starbucks disahkan membuat sumbangan 25sen untuk setiap cawan kopi untuk kesihatan ment4l ask4r veteran. Itu sahaja sumbangan yang Starbucks ada buat.

Mcdonald’s pula bagaimana? Mcdonald’s terang-terang tidak menyokong agend4 Zi0nis. Mcdonald’s Israel pilih untuk tidak membuka cawangan di kawasan sempadan Palestin.

Mcdonald’s malah sedarkan Israel untuk tidak masuk dalam kawasan di mana Palestin ada penguasaan. Benda ini menyebabkan veteran tenter4 Israel turut melancarkan gerakan b0ikot terhadap jenama ini.

Tular pada minggu ini apabila kumpulan h4cker dari Malaysia muncul wira selepas berjaya mengg0dam pengkalan data Israel.

 

Sumber: vocket

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : klmenjeritvideo

Be the first to comment on "Tular Isu B0ikot, Lelaki Ini Jelaskan D4kwaan Starbucks Dan McDonald’s Di Malaysia Menyokong Zi0nis"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*