Hasrat bawa pulang j3n4zah ‘Adik’

MELAKA – Keluarga angkat kepada kanak-kanak m4ut dipercayai did3ra pada Jumaat lalu, reda jika keputusan untuk membawa balik j3n4zah tidak berpihak kepada mereka.

Md Tarmidi Yaaccob,52, berkata, bagaimanapun selagi keputusan mengenai j3n4zah belum diperoleh, mereka sekeluarga tidak putus berdoa dan masih terus berharap dapat mengebvmlkan j3n4zah ‘Adik’ di Tanah Perkvbvran Islam Bukit Beruntung, Rawang Selangor.

Menurutnya, dia dan keluarga juga telah berjumpa dengan nenek dan bapa saudara kanak-kanak itu di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Melaka Tengah, semalam dan isterinya merayu untuk membenarkan membawa pulang j3n4zah Adik.

“Tapi mereka hanya memberitahu keputusan akan dibuat oleh ibu kandung sendiri yang masih direman polis.

“Pagi tadi kami sampai bilik m4y4t, Zu (ibu kandung) pun dibawa p0lis untuk membuat peng3c4man m4y4t anak dan dia hanya menggelengkan kepala. Saya harap ALLAH lembutkan hatinya,” katanya ketika ditemui di sini pada Ahad.

Terdahulu, Sinar Harian melaporkan seorang kanak-kanak lelaki berusia tujuh tahun menlnggal dvnia selepas dipercayai did3ra ibu kandung dan bapa tirinya dalam kejadian pada petang Jumaat.

Dalam kejadian kira-kira jam 4 petang, kanak-kanak m4l4ng itu didakwa l3m4s di dalam tong air di rumahnya di Taman Krubong Jaya.

Md Tarmidi yang kelihatan sebak juga juga bersyukur dan terharu kerana ramai yang prihatin sepanjang mereka sekeluarga berada di Melaka.

“Alhamdulillah ALLAH SWT permudahkan malah kami menetap di rumah inap yang pemiliknya siapa pun kami tidak kenal tetapi melayan kami dengan baik seperti adik-beradik,” katanya.

Keluarga angkat kanak-kanak berkenaan dilihat berada di Jabatan Pervbatan F0rensik sejak jam 9 pagi bagi menunggu proses b3d4h si4sat dijalankan manakala waris lain tidak kelihatan di perkarangan h0spital.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Trenster Network

Sumber : Sinar Harian

Be the first to comment on "Hasrat bawa pulang j3n4zah ‘Adik’"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*