Tak Tahan Di Der4 Mak Ayah Kandung, Anak Ini Nekad Mengayuh Basikal Ke Rumah Nenek.

Seorang individu kongsi kisah seorang kanak-kanak perempuan yang ditemui sedang mengayuh basikal bersama sebuah beg galas. Tidak sampai hati melihat keadaan itu, individu ini membuat keputusan untuk berhenti kereta dan bertanya kepada kanak-kanak perempuan itu.

Di Pukol Dan Di Halau Dari Rumah

Selepas berbual dengannya, alangkah terkejutnya individu ini mendapat tahu bahawa kanak-kanak itu dipercayai dipukvvl dan dihalau keluar rumah oleh ibu bapanya sendiri. Kej4m betul!

 

 

Dalam perjalanan menuju nak balik rumah dekat area Taipan 1, Setia Alam, Abe dengan wife nampak sorang budak perempuan kayuh basikal (jalan besar area Taipan 1) sambil bawak beg galas.

Pastu potong lah dia tengok raut wajah sedih je. Jadi Abe decide untuk berhenti tepi tunggu dia sampai ke arah Abe. Tanya dia “nak pergi mana ni dik?”

 

Menurut kanak-kanak ini, dia dikatakan dalam perjalanan menuju ke rumah neneknya yang terletak di Batu Belah, Klang. Sementara itu, individu ini bawa kanak-kanak tersebut ke restoran makanan segera untuk makan tengahari kerana dikatakan masih belum makan.

 

Abe terjumpa budak ni pukul 3.30ptg. Hmm. So wife Abe tolonglah orderkan makanan untuk dia. Katanya dia selalu kena marah, pastu kena der4. Harini dia tak tahan sangat, nak keluar rumah jugak.

 

Kanak-kanak tersebut turut mendakwa ibu bapanya tahu dia keluar rumah kerana ibu bapanya sendiri yang menghantar dia ke bawah (rumah flat). Malah, kedua-dua ibu bapanya dipercayai menghantarnya ke pondok keselamatan sebelum dia meninggalkan kawasan rumahnya.

 

 

Papa mama dia siap pesan kalau kena rog.ol, jangan salahkan dorang. Nanti kalau hilang, papa mama report polis cakap anak hilang. Apa? Awak nak report polis anak hilang? Kalau betul cerita budak ni ya Allah memang awak KEJ4M! Dah marah, dah pukvvl, siap teman anak keluar dari rumah pastu awak boleh tengok je anak awak kayuh masuk jalan besar.

Orang lain nak anak, kahwin 10,15 tahun tak dapat dapat anak, awak buang je anak awak macam tu? Sumpah takda akal yg war4s. Tak kisah lah video ni viral atau tak, tapi saya rasa tindakan awak tak betul.

 

Individu ini berang dengan tindakan ibu bapa kanak-kanak perempuan ini yang dilihat mengambil sambil lewa hal keselamatan anak mereka. Bayangkan jika anak mereka berjumpa dengan orang yang salah dan mengambil kesempatan.

 

Kalau orang tak berhati perut macam awak jugak yg jumpa anak awak, taktahu lah apa nasib anak kecil ni. Allahuakbar

 

Dia juga berharap agar ibu bapa yang melihat video anaknya ini mengambil iktibar atas apa berlaku jika perkara yang dikongsikan kanak-kanak ini benar. Semoga ini juga menjadi pengajaran buat semua.

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Trenster Network

Sumber : Faiz / ohbulan

Be the first to comment on "Tak Tahan Di Der4 Mak Ayah Kandung, Anak Ini Nekad Mengayuh Basikal Ke Rumah Nenek."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*