Kepenatan Bantu Mngsa B4njir Berpindah, Remaja Terjatuh Dari Perahu Dan Ditemui Lem4s

” Menabur bakti hingga hujung nyawa.. semoga r0h kamu dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang-orang soleh dik..”

Demikian komen ditinggalkan warganet selepas seorang remaja lelaki terkor-ban ketika menghulurkan bantuan kepada mngsa banjir.

Remaja lelaki terbabut ditemukan Iem4s selepas terjatuh dari perahu ketika dalam perjalanan menghantar mngsa banjir ke pusat pemindahan sementara (PPS) dalam kjdian di Kampung Manjor, dekat sini, malam tadi.

May4t Mohammad Hakimin Rahim, 20, dijumpai oleh ahli keluarganya di dasar sungai di tempat dia dilaporkan terjatuh dari perahu jam 8.30 pagi tadi.

Difahamkan, dalam kjdian kira-kira jam 10 malam itu, mngsa tiba-tiba peng-san lalu terjatuh ke dalam sungai sewaktu mendayung perahu ketika membawa dua penumpang untuk ke PPS berdekatan.

Mngsa aktif membantu penduduk kampung sejak daripada pagi semalam mendayung perahu membawa penumpang terjejas banjir ke PPS kira- kira pukul 9 hingga 10 malam.

Terlalu kepenatan dan alami kekejangan

Mngsa dikatakan terlalu kepenatan dan mengalami kekej4ngan berikutan cuaca sejuk semasa membantu penduduk kampung sejak dari awal pagi sehingga malam.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Kuala Krai, Penolong Penguasa Bomba Muhammad Rizwan Ar-Rafee Parsimin berkata, pihaknya menerima panggilan kec3masan pada jam 10.07 malam dan seramai lima anggota dikerahkan ke lokasi kjdian.

 

” Operasi mencari dan menyelamat (SAR) dijalankan dan ditamatkan pada jam 12.31 pagi tadi berikutan keadaan gelap selain hujan dan air mula menaiki beberapa kawasan rendah.

” Bagaimanapun ketika pihak kami bersiap untuk menyambung operasi SAR mngsa pada pagi ini namun dimaklumkan mngsa sudah dijumpai oleh ahli keluarganya,” katanya ketika ditemui di BBP Kuala Krai, di sini, hari ini.

” Keluarga mngsa telah memaklumkan bahawa may4t lelaki itu sudah ditemui pada pukul 8.30 pagi ini di lokasi tempat dia jatuh,” katanya ketika ditemui pemberita di sini hari ini.

 

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Krai, Superintendan Suzaimi Mohamad ketika dihubungi mengesahkan kjdian tersebut.

Katanya, may4t mngsa kemudian dibawa ke Hspital Sultan Yahya Petra Kuala Krai untuk be-dah siasat.

Warganet ucap tkziah

Sementara itu menerusi ruangan komen rata-rata warganet berasa sebak dengan berita itu dan mendoakan arwh.

 

” Allahuakbar. Manusia yg mengutamakan kepentingan org lain drp diri sendiri. Insan yg sgt bermanafaat kpd byk org yg memerlukan khidmatnya. Besar pahalamu anak muda. Jannah tempatmu dik.” tulis Anip

” Begitulah perginya orang baik, Allah jemput pulang pun sewaktu sedang berbuat kebaikan. Semoga Allah mengurniakan khusnul Khotimah dan pahala syah1d buat arwh.” tulis Sam.

” Moga syurga buatmu..m4ti Iem4s dikira syah1d juga.tambah lg masa tgh buat amal sesama manusia..hebat mak ayah dia didik dia..salam tkziah,” tulis Yus.

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Trenster Network

Sumber  :  http://limauais.pw/

Be the first to comment on "Kepenatan Bantu Mngsa B4njir Berpindah, Remaja Terjatuh Dari Perahu Dan Ditemui Lem4s"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*