[VIDEO] Walau Banjir, Tetap Berniaga

 

 

Musibah banj1r yang berlaku di beberapa buah negeri memberikan kesan yang amat mendalam terutamnya kepada m4ngsa-m4ngsa yang terlibat. Hal ini disebabkan, keadaan rumah mereka yang dinaiki air dan mereka tidak dapat kembali bekerja seperti biasa. Walaupun musibah itu berlaku, itu tidak memat4hkan ‘semangat’ peniaga kedai roti canai yang tetap beroperasi seperti biasa.

Video tersebut dimuat naik oleh seorang pengguna dikenali sebagai MighaPiljah di laman Twitternya.

— MighaPiljah (@Freissyann) January 5, 2021

Menerusi video berdurasi 30 saat itu, menunjukkan sebuah kedai yang dipercayai beroperasi sewaktu pagi kerana menyediakan roti canai sebagai menu utama. Dapat dilihat, lelaki itu ‘asyik’ menebar dan membak4r roti canai walaupun kawasan tersebut banj1r.

Tambahan pula, paras air ketika itu mencec4h di paras bet1s, dan kelihatan beberapa orang rider penghantar makanan sedang menunggu di luar kedai. Ketika kejadian, tiada sebarang pelanggan kelihatan di dalam kedai tersebut. Namun, lokasi kedai tersebut tidak dapat dikenal pasti, tetapi dari segi ‘loghat’ yang digunakan seolah-olah kedai tersebut terletak di Kelantan.

Menerusi ruangan balas, rata-rata warganet turut bers1mpati dengan nas1b peniaga ini yang ‘terpaksa’ berniaga walaupun sedang diuj1 dengan keadaan yang banj1r demi mencari rezeki yang halal.

Tidak berakhir di situ, warganet sempat juga membuat ‘jenaka’ berdasarkan s1tuasi yang berlaku ketika itu.

 

 

Sumber: MighaPiljah

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Trenster Network

Sumber : http://www.penmerah.dnqj.my/2021/01/06/video-kedai-banjir-pun-tebar-roti-canai/

Be the first to comment on "[VIDEO] Walau Banjir, Tetap Berniaga"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*