Keluarga Dan Rakan Tltip D0a Agar Han Jo Segera Ditemui, Tak Lama Lagi Bakal BergeIar Ayah.

 

Kluang : Pasukan mencari dan menyeIamat (SAR) ke atas seorang lelaki yang dilap0rkan hiIang ketika melalui Jalan B4tu P4hat-Mersing, B4tu 18, Kahang di sini petang semalam berjaya menemui kereta yang dinaiki mngsa.

K0mander 0perasi Balai B0mba dan Penyelamat (BBP) Kluang, Akob Sedek berkata, kereta Proton Waja milik Md. Rajihan Junaidi, 28, atau lebih mesra dengan panggilan Han Jo ditemukan pada jam 6.10 petang hari ini.

Menurutnya, kereta itu ditemui pada jarak kira-kira 100 meter dari lokasi mngsa dilaporkan dihanyvtkan air deras.

Pasukan bomba menggunakan peralatan khas iaitu ‘gr1pping ir0n’ bes1 bermagnet untuk mengesan lokasi kereta mngsa.

Kereta dapat dijumpai namun mngsa tlada di dalam kenderaan,katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Akob berkata, kereta tersebut diserahkan kepada pihak poIis untuk tlndakan lanjvt.

Jelasnya, 0perasi SAR ditanggvhkan pada jam 6.30 petang dan akan disambung pagi esok.

Rata-rata ahli keluarga menit1pkan d0a agar mgsa segera ditemui walau apa jua keadaan sekalipun serta dipermudahkan segala urusan pencarian dan berharap agar isteri mgsa diberikan kekuatan mgh4dapi dvgaan ini.

Sebelum ini harian metro melap0rkan seorang wanita mengndung berdepan detlk cem4s apabila Proton Waja yang dinaiki bersama suami dibawa arus air bnjir malam tadi.

Mngsa yang hanyvt bersama kenderaannya jam 8 malam tadi sempat memec4hkan cermin kereta Proton Waja yang dinaiki untuk menyelamatkan isterinya, sebelum wanita itu diselamatkan orang awam yang berada di lokasi kejadian.

Bagaimanapun, mngsa Md Rajihan Junaidi, 28 g4gal diselam4tkan apabila dia yang masih berada dalam kereta, dihanyvtkan arus der4s.

Ketua PoIis Daerah Kluang, Asisten Komisioner Low Hang Seng, berkata lap0ran kejadian dibuat isteri mngsa, Khairunnisa Ibrahim, 24, jam 5.30 pagi tadi di BaIai PoIis Kahang.

Menurut laporan itu, mereka suami isteri dalam perjalanan dari Mersing menuju ke bandar Kluang.

Ketika sampai di Batu 18 Jalan Kluang Kahang kira-kira 5.30 petang semalam, pasangan itu dikatakan mered4h laluan yang dinaiki air.

Sumber: hmetro

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Trenster Network

Sumber : https://dbongkar.com/2021/01/04/keluarga-dan-rakan/

Be the first to comment on "Keluarga Dan Rakan Tltip D0a Agar Han Jo Segera Ditemui, Tak Lama Lagi Bakal BergeIar Ayah."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*