Bella Astillah Dipuji Tak MaIu

Pernah dengar dengan ungkapan “tiada insan berd0sa yang tidak mempunyai masa depan”? Oleh demikian jangan lah kita menjadi manusia yang cepat menghvkum kesiIapan Iampau orang lain dan berm3gah dengan diri sendiri.

Cuba bayangkan keadaan IbIis yang diciptakan oleh Allah dengan penuh ilmu agama lebih dari kemampuan manusia sendiri, namun disebabkan sikap t4kbur dan 4ngkuh akhirnya dihvkum untuk berada dalam ner4ka kelak.

Lumrah kejadian bahawa kita dikurniakan iman yang ada kala naik dan turun seperti mana melabur saham. Apa yang pasti tetapkan diri untuk sentiasa mengenal Allah.

Bercerita soal agama, selebriti yang sering menjadi tumpuan peminat iaitu Bella Astillah memuk4u mata ramai. Biar pun badan baru sahaja “penat” dengan proses bersaIin anak kedua bukan menjadi penghaIang untuk dia menambah ilmu agama.

Menjengah perkongsian terbaru penyanyi berkenaan di laman Instagram mendapati dia mencvri masa mengikuti kelas mengaji al-Quran hasil bimbingan seorang ustaz yang dikenali sebagai Muhammad Sheikh Bukhari.

View this post on Instagram

Terima kasih ustaz @sheikhbukhari_ untuk kelas mengaji malam ni 🤗 Kalau sesiapa yang nak mengaji, boleh hubungi @kelasmengajidatangkerumah sbb ustaz boleh mengajar di rumah korang ataupun kalau kita outstation boleh mengaji secara online:) #bukanmengajisahajamashaAllahbanyakilmuyangsayaperolehidariustazsheikh Alhamdulillah 🤲🏻🙏🏻

A post shared by T E N A N G (@bellaastillah) on

Tujuan Bella mempelajari ilmu Al-Quran bukan sahaja sebagai menimba ilmu pengetahuan tetapi untuk memperb4iki diri untuk menjadi umat Islam yang lebih baik. Dalam solat kita rasa bacaan dah betul tetapi sebenarnya banyak kekur4ngan.

Perkongsian tersebut mendapat banyak tanda suka dari peminat. Mereka sangat bangga dengan usaha baik yang ditunjukkan oleh isteri Aliff Aziz yang tidak maIu untuk mencari ilmu.

Mereka juga sempat memuji penampilan Bella yang dilihat sangat cantik mengenakan hijab malah mendoakan agar urusan pembelajarannya dalam mencari ilmu agama dipermudahkan.

Kesimpulannya, jangan sesekali berasa maIu untuk mencari ilmu agama biar pun usia sudah pun meningkat dewasa. Semakin banyak yang kita belajar, semakin kita sedar betapa rendahnya pengetahuan kita selama ini.

Semoga perkongsian Bella membuka mata ramai peminat untuk mengikut jejak langkah baik tersebut.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: KL Press

Be the first to comment on "Bella Astillah Dipuji Tak MaIu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*