Rakyat diutamakan, tindakan Perdana Menteri luluskan bantuan rakyat tanpa perbentangan dipuji

Seperti yang sedia maklum, hari ini merupakan Persidangan Dewan Rakyat dan juga persidangan yang ditunggu-tunggu selepas hampir beberapa bulan lamanya tert4ngguh akib4t penul4ran wabak COV1D-19 di negara ini.

Bahkan, mencvri tumpuan apabila barisan Perikatan Nasional (PN) di bawah pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin menduduki di blok kerajaan selepas beliau mengangkat sump4h sebagai Perdana Menteri pada 29 Februari lepas.

PRIHATIN, PRIHATIN tambahan & PENJANA

Tan Sri Muhyiddin Yassin menjelaskan bahawa,pihak kerajaan tidak dapat membentang Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin Rakyat (PRIHATIN), PRIHATIN tambahan dan Pelan Jana Semula Ekonomi Negara (PENJANA) di Parlimen ekoran situasi terdes4k akib4t penul4ran COV1D-19.

Bahkan beliau menegaskan, pelbagai inisiatif yang dilaksanakan bagi memastikan nasib dan hak rakyat dilindungi. Oleh itu, tindakan segera harus diambil supaya bukan sahaja rakyat malah sektor lain juga terbela.

“Justeru, kerajaan tidak ada pilihan, malah saya berpendapat tindakan segera mesti diambil sebelum Parlimen mula bersidang.” Jelas beliau.

“Kalau nak bawa bincang dulu, boleh lingkup negara”

Disebabkan tindakan tangkas oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin semasa negara berada difasa awal penul4ran COV1D-19, kebanyakan rakyat dilihat amat menyokong dan memuji keputusan yang dilaksanakan oleh beliau.

Terima kasih memahami kepayahan rakyat!

Berani tanggung ris1ko demi rakyat

“Bantuan untuk rakyat jangan nak pert1kai…”

“Kerajaan nak bantu rakyat tu pun nak dipert1kai…”

Sumber: Berita Harian

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: kisahbena

Be the first to comment on "Rakyat diutamakan, tindakan Perdana Menteri luluskan bantuan rakyat tanpa perbentangan dipuji"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*