“Semangat Gbob Kuat” -Che Mat

Pelawak Che Mat mengagumi semangat dimiliki sahabatnya Gbob yang pernah kr1tikal kerana pend4rahan dalam ot4k akib4t serang4n ang1n ahmar 4 bulan lalu.

Che Mat berkata, melihat kepada keadaan Gbob sekarang pasti tiada yang menyangka dia pernah terl4ntar krit1kal di wad Unit Rawatan R4pi (ICU) selama beberapa bulan.

“Alhamdulillah, Gbob semakin sihat, malah dia nampak lebih sihat berbanding sebelum ini, cuma badan saja susvt sikit.

“Kalau dulu dia hanya terl4ntar tetapi kini Gbob dah boleh bercakap. Semangat Gbob kuat. Saya sendiri kagum…Kalau saya berada di tempat Gbob pun belum tentu saya mampu jadi sekuat dia.

“Belum apa-apa lagi Gbob dah nyatakan hasrat nak kembali bekerja selepas dia pulih sepenuhnya nanti,” katanya ketika dihubungi Gempak.

Ditanya mengenai rawatan Gbob selepas ini, Che Mat berkata sahabatnya itu akan menjalani pemb3dahan memasang kembali tempurvng kepalanya yang dicabut sebelum ini.

“Gbob beritahu yang tempurvng kepalanya akan dipasang semula September nanti. Dia mohon doakan semuanya berjalan lancar.

“Saya terh4ru melihat Gbob yang tak putvs semangat. Selain dah boleh bercakap dia juga dah boleh berjalan empat hingga lima tapak.

“Sekarang ini hanya bahagian badan sebelah kiri sahaja boleh digunakan dan perlu dipapah untuk berjalan,” katanya.

Gbob, atau nama sebenarnya Hamizi Hashim terj4tuh dalam bilik air di rumahnya akib4t serangan ang1n ahmar pada 5 Mac lalu dan disahkan mengalami pendarahan dalam otak.

Gbob pernah menyertai Maharaja Lawak Mega 2019 bersama Che Mat dan Azrul Zaidi.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: Gempak

Be the first to comment on "“Semangat Gbob Kuat” -Che Mat"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*