Kisah S4yu Remaja Dij3mput Ilahi Ketika Dalam Perjalanan Jadi Imam & Mengajar Al-Quran.

Jodoh, rezeki, ajal dan m4ut telah ditetapkan Allah SWT semenjak kita masih berada di dalam rahim ibu lagi. Sebagai muslim, kita hendaklah berserah dan percaya kepada takdir yang telah ditetapkan ini.

Seperti perkongsian seorang pengguna Facebook, Nordiah memaklumkan bahawa anak lelakinya iaitu Muammar Ashraf Bin Ahmad Faizuli telah jemput Ilahi selepas terlibat dalam kem4langan jalan raya. Lebih mervntun hati apabila Allahy4rham pada ketika itu dalam perjalanan menjadi imam dan mengajar al-Quran.

Perg1nya seorang anak yang berbakti

Sebelum ini, ibu Allahy4rham iaitu Nordiah menerusi akaun Facebook miliknya ada memaklumkan bahawa anak lelakinya itu telah terlibat dalam satu kem4langan jalan raya. Berikutan daripada ins1den itu, Allahy4rham kemudian dimasukkan ke hospital kerana mengalami keced3raan s3rius pada bahagian otak.

Menerusi perkongsian terbaru Nordiah di Facebook, dia memaklumkan bahawa anak lelakinya itu telah dij3mput Ilahi pada 10 Julai 2020. Wanita ini sempat meluahkan rasa s3dih dan dalam masa yang sama dia bersyukur dan berbangga kerana memiliki seorang anak yang sangat bertanggungjawab serta berbakti kepada keluarga.

Al-fatihah buat anak ummi. Amar adalah anak syurga ummi abah. Amar anak yang baik, adik dan abang yang baik. Ummi abah bangga dapat anak seperti Amar. Disaat-saat akh1r Amar, Amar banyak berbakti kepada ummi abah. Banyak khidmat dengan keluarga. Allahhuakhbar. syurga tempat Mu. Muammar Ashraf, ummi rindu nak dengar suara gur4uan mu dengan adik-adik.

Peng4khiran yang dic3mburui

Sementara itu, seorang pengguna Facebook iaitu Muhammad Iqbal Maharani turut berkongsi rasa duk4 atas pem3rgian Allahy4rham walaupun mereka tidak pernah mengenali antara satu sama lain apatah lagi bersua muka. Menurut individu ini, pengakhiran Allahy4rham amat dic3mburui ramai kerana dijemput Ilahi pada hari Jumaat ditambah pula dengan segala kebaikan yang dilakukannya sebelum ini.

‘Rehat di taman syurga’

Sempat hadiahkan telefon dekat adik

Mat1kan suis mesin sokong4n h4yat

‘Terlalu banyak petanda baik’

Mereka turut mendoakan agar roh Muammar Ashraf bin Ahmad Faizul berada dalam kalangan hamba Allah yang beriman dan khusnul khatimah menjadi miliknya.

Sumber: Nordiah, Muhammad Iqbal Maharani

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: Oh Bulan

Be the first to comment on "Kisah S4yu Remaja Dij3mput Ilahi Ketika Dalam Perjalanan Jadi Imam & Mengajar Al-Quran."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*