“Siapakah Mereka?”- Najib D3dah 3 Admin Fb 101 East Al-Jazeera Dari Malaysia

Malaysia kini sedang h4ngat dengan isu agensi berita antarabangsa, Aljazeera yang did4kwa membuat tvduhan buruk ke atas Malaysia menerusi sebuah dokumentari.

Dokumentari bertajuk Locked Up In Malaysia’s Lockdown yang disiarkan di Youtube baru-baru ini telah menc3tus kontr0versi apabila isi kandungannya menceritakan tentang pelbagai layanan bvruk diberikan kerajaan terhadap warga migr4n dan Pendatang 4sing Tanpa Izin (PATI) ketika tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) lalu.

Lebih pan4s lagi, seorang lelaki warganegara Bangladesh yang ditemubual wartawan berita berkenaan turut menudvh kerajaan berlaku z4lim ke atas mereka.

Semalam, Menteri Kanan (Kluster Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mencabar Aljazeera menyenaraikan negara yang beri kebebasan mutlak kepada warga 4sing selain menuntut permohonan maaf.

Selain itu, Polis Diraja Malaysia (PDRM) juga telah membuka kertas siasatan bagi kes tvduhan tersebut, selain individu warga Bangladesh, Rayhan Kabir pula telah dibvru pihak Jabatan Imigresen hari ini.

Terbaharu, bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak pula mend4kwa, halaman Facebook 101 East – Al Jazeera yang dicipta sejak 3 Mei 2010 itu diuruskan oleh sembilan (9) pentadbir (admin).

Kesemuanya adalah empat (4) dari Qatar, satu (1) Jerman, satu (1) Amerika Syarikat dan tiga (3) dari Malaysia.

Gambar: Najib Razak

Admin untuk page FB program 101 East Al-Jazeera ada 9 orang.

Tiga admin adalah dari Malaysia.

Siapakah mereka?

https://www.facebook.com/101East/

Admin untuk page FB program 101 East Al-Jazeera ada 9 orang.Tiga admin adalah dari Malaysia. Siapakah mereka?https://www.facebook.com/101East/

Posted by Najib Razak on Monday, July 6, 2020

 

al-jazeera malaysia
Gambar: Jabatan Imigresen Malaysia/Al-Jazeera

DALAM pada itu hari ini, Jabatan Imigresen Malaysia (JIM) mencari lelaki warganegara Bangladesh yang muncul dalam dokumentari Al-Jazeera baru-baru ini.

Menerusi kenyataan media jabatan berkenaan, mereka meminta orang ramai memberikan maklumat lelaki warga Bangladesh berkenaan.

“Jabatan Imigresen Malaysia (JIM) memohon orang ramai membantu memberikan maklumat seorang lelaki warganegara Bangladesh bernama Md Rayhan Kabir, nombor pasport BW0974403 berumur 25 tahun.

“Alamat ter4khir beliau adalah Sirhan Legacy Sdn Bhd, B-7-9 Menara Uncang Emas, No 85 Jalan Loke Yew, 55200, Kuala Lumpur bagi tujuan membantu sias4tan di bawah Akta Imigresen 1959/63 (Akta 155).

“Orang ramai yang mempunyai maklumat berkaitan diminta menghubungi Penolong Pengarah Imigresen (PPI) Nurulmasha Nazlinan Bin Hussin, Bahagian Operasi, Siasatan dan Pend4kwaan, Ibu Pejabat Jabatan Imigresen Malaysia, Putrajaya di talian 03-88801298 / 1294 pada waktu pejabat atau Bilik Gerakan 03-88801555 selepas waktu pejabat.”

Terdahulu, dalam video dokumentari Al-Jazeera bertajuk ‘L0ck Up in Malaysia’s Lockd0wn’, pemuda berkenaan antara lain mend4kwa kerajaan melayan migr4n seperti haiw4n.

“Kita layan mereka seperti haiw4n. Ini bukan cara melayan pekerja migr4n. Ini bukan cara melayan manusia,” dakwanya dalam dokumentari tersebut pada minit 0.38.

Sebelum ini, Ketua Pengarah Imigresen, Datuk Khairil Dzaimee Daud berkata, pas warga 4sing boleh dib4talkan dan diminta keluar dari negara ini serta-merta jika didapati mengeluarkan kenyataan memburvkkan Malaysia.

“Mereka berdepan ris1ko pemb4talan pas dan akan diminta men1nggalkan negara ini serta-merta, jika kenyataan berkenaan tidak tepat dan bertujuan membvruk-bvrukkan imej Malaysia,” katanya seperti dilapor Bernama.

Sumber: Facebook Najib Razak, Jabatan Imigresen MalaysiaBernama

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: mhi allnws

Be the first to comment on "“Siapakah Mereka?”- Najib D3dah 3 Admin Fb 101 East Al-Jazeera Dari Malaysia"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*