Bekas ‘Drummer’ Ukays Disahkan Mavt Bersama Isteri Dan Anak Dalam Ser4ngan Udara Di Syria

Bekas anggota kumpulan rock terkenal pada era 90-an Ukays, Akel Zainal atau nama sebenar Wan Mohd Aquil Wan Zainal Abidin disahkan terbvnuh dalam ser4ngan udara Rusia di Syria pada awal tahun 2019.

Perkara ini disahkan oleh Ketua Penolong Pengarah Bahagian Anti Pengganas (E8) Cawangan Khas Bukit Aman, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay yang turut memaklumkan seorang lagi perekrut Malaysia bagi kumpulan pengg4nas Negara Islam iaitu Mohd Rafi Udin, 53 juga terk0rban.

Menurut Datuk Ayob, masing-masing telah terbvnuh pada bulan Januari dan Mac tahun ini. Tanpa memberitahu tarikh yang sebenar, beliau berkata kedua-dua lelaki berkenaan terbvnuh dalam ser4ngan udara di sekitar Baghouz, sebuah bandar di sempadan Iraq dan benteng terakhir Negara islam di Syria.

Tambah Datuk Ayob, bekas pemain drum kumpulan Ukays itu terbvnuh bersama isteri dan anak-anaknya serta seorang lagi pejuang mil!tan. Kedua-dua anak Akel masing-masing baru berusia dua dan tiga tahun. Menerusi maklumat yang diterima, rumah Akel di Baghouz telah diletvpkan dengan ser4ngan udara pada bulan Mac.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Metro Kini

Sumber: Siakap Keli

Be the first to comment on "Bekas ‘Drummer’ Ukays Disahkan Mavt Bersama Isteri Dan Anak Dalam Ser4ngan Udara Di Syria"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*