S̷ayu Wrg̷a Em̷as 80 T̷ahun Di T3mui M3n1ngg̷al Duni̷a Dalam Ke̷ada̷an B3rsujud

S3orang warga emas ditemui meningg̷aI duni̷a oleh cucu tirinya dalam keadaan bersujud di Kampung Air Merah kira-kira jam 9 malam tadi.

Norsiah Awang, 36, berkata, ketika kejadian, dia m3manggil n3nek tiri, H̷asnah Napiah, 80, dari lu̷ar rumah namun tiada jawapan.

Menurutnya, di̷a tergerak hati untuk berpatah balik ke rumah warga emas berkenaan walaupun diberitahu jiran berdekatan bahawa mngs4 kmungkin̷an ada di rumah saudaranya di Selama.

“Bil̷a s̷ampai sy tengok pintu terkunci dari dalam, saya panggil tiada jwp̷an, sy jdi tak sedap hati…cuba tengok dari tingkap dan berusaha menggunakan ranting kayu utk buka selak kunci sampai trbuka.

“Masa tu banj!r dah mulai surut cuma ada selut-selut sahaja dalam rumah, bila tengok kat katil tak ada orang, kemudian priksa bhagian lain,” ktanya.

Norsi̷ah yang juga merupakan Anggota Pertahanan Awam (APM) ketika itu sedang bertugas memantau kjad!an bnjir di beberapa buah kawasan termasuk rumah Hasnah.
Katanya, dalam keadaan samaar akibat terputuus bekalan elektrik, dia ternampak seolah-olah terdapat bantal dalam keadaan tenggelam.
“Apabila didekati, rupa-rupanya tok terduduk dalam keadaan bersujud,” katanya.

Pmeriksaan dilakukan pasukan perubatan mengesahkan manggsa tlh mn1ngg̷al dunia.

Mnurutnya, Hasnah yang uzur akib̷aT sa..k1t lutut sel̷ama ini hny̷a mengengsot untuk bergerak dan tngg̷al s3or̷ang diri dalam rum̷ah terb̷abit.

Di̷a dikatakan s3ring ke rum̷ah adiknya di S3lama, bagaimanapun tidak menyangka bahawa mngs̷a berada di rumah seorang diri ketika kejad1an.

Jen̷a̷a̷azaah H̷asnah kemudian diuruskan sebelum dibawa ke masjid untuk dikebum1kn di Tnh P3rkburan Msjid At-T̷aufiq Air Merah d̷an sl3sai kir̷a-kir̷a j̷am dua pgi tdi.

S3mentara itu, K3tua Polis Daerah Kulim, Superintenden Mohd Yusof Shaari m3ngesahkan ke matiian warga emas terbabit adalah disbabkan sa kit tua.

Apa kata anda, jangan lupa like, k0men dan sh̷are.

Sumber: astroawani via Majalah-Harian

Perhatian! Pihak mymetro.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "S̷ayu Wrg̷a Em̷as 80 T̷ahun Di T3mui M3n1ngg̷al Duni̷a Dalam Ke̷ada̷an B3rsujud"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*