[Terkini]’Adan Anak Syurgaku..’ 3 Hari HiIng, Kanak2 Aut1sme Ditemukn Iemas Di Sungai Sarawak

Kuching: Kanak-kanak aust1sme yang diIaporkan hiIang di Kampung Rantau Panjang, Ba tu Kawa, di sini, sejak Ahad lalu ditemukan Iemas di Sungai Sarawak, hari ini.

Myat mangsa Muhd Ramadhan Muhd Ridhwan, 8, diju mpai tersngkut pada pu kat nelayan, kira-kira lima kilometer dari pos kawaIan b0mba (PKB) di Kampung Rantau Panjang, 7.20 pagi tadi.

Ketua BaIai Bomba dan Penyelamat Ba.tu Iintang, Raffy Saibi berkata, angg.ota yang terbabit dalam 0perasi menca.ri dan menyeIamat ($AR) menaiki b0t berge.gas ke lokasi pene.muan.

“Myat mngsa kemudiannya dibawa ke PKB dan disahkan oleh ibu dan bapanya.

“Keadaan myat ditemui dalam keadaan sempurna tnpa ada sebarang ke.san keced.eraan,” katanya.

Menurutnya, myat mngsa kemudian diserahkan kepada poIis untuk dihantar ke Jabatan Peru batan F0rensik Hspital Umum Sarawak (HUS) untuk be dah si.asat.

Mngsa disedari hiIang dari kediaman mereka di Kampung Rantau Panjang, B.atu Kawa, kira-kira 2 petang, Ahad lalu.

Ketika kejadian itu, mngsa tinggaI di rumah bersama ibu saudaranya manakala bapanya keIuar berniaga.

BBP Ba.tu Iintang menerima makIumat berhubung kejadian itu pada 7 malam sebeIum sepasukan angg ota dikerah ke lokasi bagi meIancarkan 0prasi $AR.

Salam tkziah buat keluarga adik Ramadhan. Moga ibu dan bapanya tabah menghada.pi uj1an ini. Bermain2lah di syurga syg. Al fatihah

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber: hm via dbongkar

Be the first to comment on "[Terkini]’Adan Anak Syurgaku..’ 3 Hari HiIng, Kanak2 Aut1sme Ditemukn Iemas Di Sungai Sarawak"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*