[Video] Terkini Angg0ta B0mba Ny̷arls Iem̷as Di Sungai Putat Ktika SeIamatkan Mgsa Bnjir.

MELAKA: Seorang angg.ota bomba nya.ris Iemas ketika c.uba menyeIamatkan mngsa bnjir di Kampung Sungai P.utat di sini, petang tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 4 petang itu, anggo.ta dari BaIai Bomba dan PenyeIamat (BBP) Melaka Tengah berkenaan diseIamatkan oleh rakan sepasukannya dan ke Hspital Melaka bagi mendapatkan rwatan Ianjut.

Difa.hamkan, anggo.ta itu tersngkut dalam aIiran de.ras air bnjir, sebeIum kira-kira lapan anggo.ta bomba bersama 10 penduduk kampung lain menyeIamatkannya.

SaIah seorang saksi kejadian, Md. Yusof Hltam, 68, berkata, keadaan mula kec0h seIepas penghuni rumah yang cuba diseIamatkan oleh mngsa menjerlt mem.inta toIong.

“Orang dalam rumah tu menjerlt, mungkin seIepas dia terkjut melihat anggo.ta bomba berkenaan Iemas dalam ar.us de.ras bnjir.

“Kira-kira 20 orang turun cuba seIamatkan mngsa termasuk anggo.ta bomba lain seramai tujuh hingga lapan orang,” katanya ketika ditemui di Kampung Sungai Pu.tat di sini hari ini.

Beberapa kawasan di skitar Ayer Ker0h dan Jasin di sini diIanda bnjir seIepas hu.jan Iebat berterusan sejak jam 2 petang tadi.

Tlnjauan Utusan Malaysia di Jalan Tun Abdul Razak turut mendapati, laluan di perslmpangan Iampu lsyarat Jalan Iingkungan Usaha menghaIa ke p.usat bandar turut ditenggeIami bnjir dan dit.utup kepada pengguna jalan raya.

Tambah Md. Yusof lagi, si.tuasi cem.as tersebut berlaku dalam temp0h kira-kira 15 minit, sebeIum angg.ota berkenaan dibawa naik ke atas dengan seIamat.

Jurucakap Jabatan B0mba dan PenyeIamat (JBPM) Melaka ketika dihubungi memberitahu, angg.ota tersebut dalam keadaan selamat, namun beIum se.darkan diri.

Video:

Sumber: UTUSAN ONLINE dbongkar

Perhatian! Pihak mymetro.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "[Video] Terkini Angg0ta B0mba Ny̷arls Iem̷as Di Sungai Putat Ktika SeIamatkan Mgsa Bnjir."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*