“Kahwin Dengan W4rga Asiing Jadi Guravan Luc4h,” – Ramona Zam Zam Terkil4n

Pelakon Ramona Zamzam terkilan dengan mentaliti segelintir masyarakat Malaysia khususnya golongan yang sering menjadikan perkahwinan dengan warga asing sebagai bahan gurauan luc4h.

Ramona atau nama sebenarnya Ros Ramona Qadira Mohd Zamzam, 31, memberitahu hatinya kec3wa apabila membaca komen-komen negatif dan luc4h yang dilemparkan masyarakat terhadap perkahwinan seorang wanita tempatan dengan warga Afrika.

“Saya kec3wa apabila terbaca dalam media sosial mengenai sikap segelintir lelaki tempatan yang menganggap perkahwinan dengan warga asing hanya kerana s3kks samata-mata.

“Perkara tersebut tidak sepatutnya berlaku pada zaman ini dan tindakan mereka memperlihatkan betapa rendahnya mentaliti segelintir rakyat negara ini,” katanya kepada Kosmo! Online baru-baru ini.

Tambah pelakon drama Love, Elsa itu, dia juga mempersoalkan mengapa masih wujud mentaliti sebegitu dalam rakyat Malaysia memandang rendah terhadap mana-mana wanita yang berkahwin dengan warga asing.

“Jodoh itu rahsia Allah dan tiasa seorang pun yang pernah memasang impian untuk berkahwin dengan warga asing.

“Di mana rasa hormat terhadap perkahwinan dan hubungan orang lain? Berhati-hatilah dalam setiap bicara dan penulisan kerana semuanya akan berbalik kepada diri sendiri,” .

Dalam pada itu, dia yang merupakan isteri kepada seorang warga Pal3stin, Rami Alashkar itu berharap agar persepsi negatif tersebut dihentikan kerana bimbang menjadi barah dalam masyarakat tempatan.

Berkongsi tentang bahtera perkahwinannya dengan suami, Ramona memberitahu dia berpeluang mempelajari budaya Pal3stin serta mencuba pelbagai jenis masakan dari tanah kelahiran Rami.

“Walaupun masih ramai yang memandang rendah terhadap perkahwinan campur tetapi realitinya kami sangat bahagia.

“Kami berpeluang untuk meneroka budaya dan gaya hidup negara lain. Berhentilah berada di takut lama dan bukalah minta untuk terima perubahan,” .

Untuk rekod, Ramona dan Rami mendirikan rumah tangga pada tahun 2015 dan dikurniakan seorang anak perempuan, Ivanna Alashkar yang kini berusia tiga tahun. 

 

Sumber: Kosmo

 

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : http://www.rosemerah.dnqj.my/

Be the first to comment on "“Kahwin Dengan W4rga Asiing Jadi Guravan Luc4h,” – Ramona Zam Zam Terkil4n"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*