Bay1 38 Minggu MninggaI Dunla, lbu di ICU, Bapa Dan 8 Lagi Anak Dikuarntin Aklbat C0VlD19.

 

 

PETALING JAYA – Seorang bay1 lelaki m.aut aklbat C0vld-19 dan dikebvmikan di Tanah Perkburan Islam Raudhatul Sakinah Kuala Lumpur-Ka.rak, Taman Selaseh manakala ibunya sedang bertarvng nywa di Unit Rwatan Rapi (lCU), malam tadi.

Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) menerusi satu perkongsian yang mervntun hati di laman Twitter berkata, bapa bay1 berusia 38 minggu itu bersama lapan lagi anak sedang menjalani kuarntin di rumah.

 

“Ya Allah. Sa.yu hati kami di kehe.ningan malam tadi. Kali pertama menerima jnazah C0vld-19 term4uda bayl lelaki berusia 38 minggu di Tanah Perkburan Islam Raudhatul Sakinah Kuala Lumpur-Ka.rak, Taman Selaseh.

“Semoga dikurniakan ketabahan buat seluruh ahli keluarga. InsyaAllah, anak kecil ini menanti di syurga, memberikan syafaat buat kedua-dua orang tuanya di akhlrat kelak,” tulis pengendali akaun media sosi4l Jawi dalam hantaran tersebut hari ini.

Ramai pengguna media sosi4l berslmpati dengan tragedl yang menlmpa keluarga tersebut dan berdoa agar urusan mereka dan barisan hadapan dipermudahkan dalam mengharvngi detlk menc.abar musim pndemik.

“Semoga dipermudahkan segala urusan dan berada dalam lindungan Allah buat barisan hadapan semoga Allah membaIas segala kebaikan dengan seb.erat-b.erat tlmbangan sebelah kanan dan ko.songkan tlmbangan sebelah kiri,”  Wardina Awatif.

“Teringat bay1 sulung saya berusia 20 minggu dimandi, dika.fankan, disolatkan petugas rumah myat dan suami saya. Semoga Allah kuatkan hati ibu dan ayahnya. Semoga ibunya cepat smbuh dari C0vld-19,”  Rabiatul ‘Adawiyah Ibrahim.

“SeIamat jalan sayang. Semoga mama kamu dan seluruh ahli keluarga diberikan kese.mbuhan oleh Allah,Munirah Rosli.

 

Sumber: K! ONLINE

 

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : http://dbongkar.com/

Be the first to comment on "Bay1 38 Minggu MninggaI Dunla, lbu di ICU, Bapa Dan 8 Lagi Anak Dikuarntin Aklbat C0VlD19."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*