“Tak Perlu Lah Dik, Makcik Orang Indonesia” Kata2 Makcik Ini Buat Ramai Seb4k.

Berkongsi rezeki itu indah jika kita kongsi rezeki dengan yang lebih memerlukan tidak mengira agama, pahaman dan warna kulit seseorang.

Bercakap tentang tolong menolong ini, pujian harus diberikan kepada seorang gadis yang berkongsi rakaman video yang diambil apabila dia telah mengunjungi sebuah kedai di tepi jalan yang menjual sayuran kampung seperti petai dan jering.

Video tersebut tular disebabkan kebaikan mak cik penjual itu yang memberi gadis tersebut hutang walaupun dia tidak mengenali gadis itu. Hal ini yang menyebabkan gadis itu tersentuh hati dan memberikan hadiah kepada mak cik tersebut.

Apa yang menyentuh hati apabila mak cik tersebut menolak dan mengatakan bahawa dia orang indonesia itu membuatkan ramai sedih.

Gadis yang dikenali dengan nama @ShaHassan22 di platform aplikasi tik tok itu tidak berputus asa dan mengatakan bahawa semua manusia sama sahaja tidak kira indonesian atau malaysian.

Tidak kira apa agama dan bangsa tetapi kejujuran hati itu diambil kira. Kebaikan mak cik penjual itu yang harus dipuji. Seharusnya lagi ramai yang mengikut langkah gadis itu semoga dunia ini lebih aman.

Komen Netizen:

 

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : Tiktok Shahasan123

Be the first to comment on "“Tak Perlu Lah Dik, Makcik Orang Indonesia” Kata2 Makcik Ini Buat Ramai Seb4k."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*