Disebabkan TikTok, Gelandangan Ini Kembali Bertemu Keluarganya Setelah Lama Terpisah

 

 

Tatkala negara masih lagi dilanda w4b4k pandemik, banyak individu yang terjejas dan perlu dibantu termasuklah gel4nd4ngan.

Baru-baru ini, viral sebuah video di TikTok mengenai sekumpulan pihak NGO yang telah memberi bantuan dan makanan kepada sekumpulan gel4nd4ngan sehingga ia bertukar menjadi satu kisah yang tak diduga.

 

Terp1sah bertahun lama

Menerusi perkongsian video yang dimuat naik oleh seorang pengguna TikTok bernama Firdaus, pasukan sukarelawan tersebut telah berjaya menemukan sebuah keluarga yang sudah terpisah lama semasa memberi bantuan dan makanan kepada sekumpulan gel4nd4ngan.

Salah seorang daripada gel4nd4ngan tersebut dipercayai sudah lama dicari oleh ahli keluarganya selepas beberapa tahun mengh1langkan diri secara tiba-tiba.

Dalam video tersebut, ahli keluarga gel4nd4ngan itu terus menghubungi pihak NGO tersebut bagi mendapatkan maklumat berkenaan lokasi mereka. Kemudian, mereka turut dilihat sempat berbual menerusi panggilan video dan bertanya khabar mengenai kesihatan masing-masing.

@firdaus_nazri

Asbab dari video kami Bagi makan bertemulah seseorang yg dah lama kehilangan 😭😭#fypシ #foryou #foryoupage #viral #gelandangan #fyp #malaysiatiktok

♬ bunyi asal – MfirdausNazri

@firdaus_nazri

BERTAHUN HILANG KELUARGA INGT DAH ARWAH @censhisenci @semuthitam389 #fypシ #foryou #foryoupage #viral #gelandangan #fyp #malaysiatiktok

♬ Conquest of Paradise – The Fan Lounge

 

Disangka sudah men1ngg4l

Apa yang lebih membuatkan seb4k apabila pemanggil di telefon tersebut menyangka gela4nd4ngan yang merupakan saudaranya itu sudah ‘tiada’ kerana tidak dapat dikesan sekian lama.

Difahamkan, gel4nd4ngan itu telah dibawa pulang selepas merapikan diri dan membuat pemerikaaan kesihatan di klinik. Malah, pihak keluarga gel4nd4ngan tersebut turut mengucapkan terima kasih kepada pasukan NGO kerana memberi bantuan serta memudahkan proses membawa pulang saudaranya itu.

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata netizen turut seb4k dengan kisah tersebut. Bahkan, ramai juga yang mengucapkan kata syukur apabila mengetahui ahli keluarga gel4nd4ngan itu sudah membawa dia pulang ke rumah.

 

 

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

SSumber : Buzzkini

Be the first to comment on "Disebabkan TikTok, Gelandangan Ini Kembali Bertemu Keluarganya Setelah Lama Terpisah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*