Harimau ‘m4k4n tuan’ di Afrika Selatan

 

CAPE TOWN, Afrika Selatan – Seorang penjaga zoo mavt dib4h4m seekor harimau Siberia selepas pagar elektrik di taman haiwan Seaview Predator Park, Port Elizabeth dim4tikan, lapor akhbar The Sun semalam.

David Solomon, 52, diglglt beberapa kali, manakala leh3rnya p4tah selepas dis3rang harimau itu.

Jasper yang merupakan seekor harimau Siberia yang g4n4s memanjat pagar elektrik setinggi 3.6 meter itu ketika arus elektrik dim4tikan lalu meny3rang Solomon.

Solomon yang sedar h4iwan p3manggsa seberat 306 kilogram itu sedang mengejarnya, cuba untuk memanjat sebuah pagar lain namun tidak berjaya selepas tubuhnya dis3r3t ke bawah.

Selepas membaa.ham penjaganya itu, Jasper melompat ke arah pagar lain dan membvnvh seekor harimau jantan bernama Judah.

“Jasper merupakan harimau besar dan anda perlu berhati-hati dengannya. Namun, Solomon telah menjaga ia semenjak kecil dan amat sayangkan Jasper,” kata seorang bekas pekerja zoo itu.

 

Seorang jurucakap Seaview Predator Park berkata, semua staf di situ sedih dan juga travma ekoran lnslden tersebut.

“Kami merupakan sebuah keluarga besar dan pem3rgian Solomon menyebabkan kami bers3dih hati dan travma terutamanya pekerja dan sukarelawan yang ada di situ semasa kej4dian,” katanya.

 

Pekerja zoo menambah, kejadian itu dipercayai berlaku akib4t ‘dor0ngan h0rmon’ dan h4iwan tersebut kini sedang berada dalam keadaan tenang.

Setakat ini, tiada perancangan untuk ‘menghapvskan’ Jasper dan pasukan p0olis Afrika Selatan sedang menyi4sat kej4dian itu. -Agensi

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : kosmo

Be the first to comment on "Harimau ‘m4k4n tuan’ di Afrika Selatan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*