Bayi ini ditemui di masjid bersama sepucuk surat, kandungan dia buat ramai terkejut

Kasihan nasib bayi ini. Ia dibuvang orang tuanya sesaat setelah dilahirkan.

Melansir dari situs hmetro, bayi mungil itu ditemukan di Masjid Al Hidayah, Taman Melewati, Malaysia pada Senin (21/11) malam.

Bayi itu ditemukan dalam sebuah kotak, terbungkus kain,.

 

Di dalam kotak itu juga ada surat dari ibunya. Isinya menyentuh. Begini isinya:

Assalamualaikum,

Jika anda membaca nota ini, bayi ini dilahirkan pada 21 November 2016. Tindakan saya terhadap bayi ini adalah bukan saya tidak mahu tetapi saya tidak mampu. Jadi saya ingin memberi rezeki saya kepada mereka yang lebih layak dan mampu. Insya Allah jika punya jodoh kita akan berjumpa. I Love You, Sesaat setelah ditemukan, kisah bayi malang itu pun diunggah di twitter dan jadi viral. Banyak netizen yang tersentuhh dengan pengakuan sang ibu. Sampai saat ini, identitas sang ibu bayi masih misterius. Nasib sang bayi yang terbaru juga belum diketahui.

Walau demikian, bisa saja saat ini sang bayi sudah dirawat oleh ayah ibu barunya.

Masuk hari ketiga Ramadan, kini media sosial digemparkan pula dengan kes penemuan seorang bayi perempuan, yang ditinggalkan di tepi jalan.

Menerusi perkongsian di Facebook seorang wanita dengan nama akaun Salika Bakri, bayi perempuan tersebut lahir dalam keadaan cukup sifat.

Difahamkan, bayi itu dijumpai oleh suaminya berdekatan dengan rumah mereka. Namun, apa yang menyedihkan selepas diperiksa rupa-rupanya anak tidak berd0sa sudah tidak bernyaw4.

Bayi itu dijumpai berbalut dengan kain dan diletakkan di dalam beg kertas bersama dengan satu plastik, berkemungkinan uri bayi tersebut.

Menurut suami wanita itu, dia terserempak dengan pasangan lelaki dan perempuan menaiki motorsikal meninggalkan beg kertas, disebabkan rasa curiga dia terus memeriksa beg dan terkejut selepas melihat sekujur tubuh bayi di dalamnya.

Tidak tahu apakah dialami pasangan tersebut, namun yang pasti bukan dengan cara yang sebegitu mahu menyelesaikan masalah, banyak lagi pihak yang sudi membantu.

Sumber : Facebook

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber:http://transformasi.pw/

Be the first to comment on "Bayi ini ditemui di masjid bersama sepucuk surat, kandungan dia buat ramai terkejut"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*