Hanya Mainan Yang Timbul, Dua Beradik Jtuh Jmbatan Gntung BeIum Ditemui.

Dua beradik yang dikhvatiri Iemas masih beIum ditemui selepas terjtuh dalam sungai apabila motosikal ditunggang ibu mereka hiIang imbangan ketika melalui jambatan gntung Kampung Rekoh di Rompin, pagi semalam.

Seorang pengguna platform TikTok @pieqahshaidi_97 memuat naik dua video memaparkan sekitar 0perasi mencari dan menyelamat yang disertai Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM), Angkatan Pertahanan Awam (APM) dan PoIis Diraja Malaysia (PDRM).

Ya Allah kau timbulkanlah anak-anaknya

Video:

Menulis di ruangan kapsyen, gadis tersebut sbak memikirkan nasib mngsa Dhenis Maulida Puteri Masari, tujuh tahun serta adiknya Puteri Ramadhania Azzahra yang berumur tiga tahun.

“Ya Allah masih tak jumpa lagi. Macam mana laa keadaan anak-anak tu dalam air, jumpa barang2 mainannya saja yang timbul. Mari sama-sama doakan mereka,” katanya.

 

Video:

 

Memetik laporan Astro Awani, k.ejadian berlaku ketika si ibu yang dikenali sebagai Liswati, 37 dalam perjalanan pulang ke rumah selepas mengambil Dhenis yang selesai sesi pra-sekolah.

“Motosikal yang ditunggang mereka dikatakan hiIang imbangan kira-kira lima meter lagi hendak sampai ke tebing menyebabkan ketiga-tiga mereka terjtuh, dan dua mngsa yang masih kecil terus terjeru.mus ke dalam sungai.

“Terdapat jaring yang dipasang pada kiri dan kanan jambatan gantung itu tetapi difahamkan aklbat kurang penyelenggaran, terdapat lubang besar di beberapa tempat sepanjang jambatan itu,” kata Pemangku Ketua PoIis Daerah Rompin, ASP Mohd Isa Bidin.

Du.gaan buat keluarga di bulan Ramadan. Semoga ada keajaiban berlaku dan dipermudahkan urusan pencarian anak-anak kecil berkenaan.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : dbongkar

Be the first to comment on "Hanya Mainan Yang Timbul, Dua Beradik Jtuh Jmbatan Gntung BeIum Ditemui."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*