(VIDEO) ROSYAM NOR ‘MENGAMVK’ DI SHOWROOM KERETA BILA YANG DIORDER TAK SAMPAI. STAFF YANG IKUT SAMPAI KECVT PERUT

 

Datuk Mohamed Noor bin Shamsuddin atau lebih dikenali sebagai Rosyam Nor (lahir 1 Mac 1967) merupakan seorang pelakon, pengacara, penerbit dan model lelaki Malaysia.

Semua sedia maklum bahawa beliau sekarang mempunyai satu pasaraya yang agak popular bernama ST ROsyam Mart.

Kecoh Pasar Raya Rosyam Nor Dikuasai 90% Cina? - MYNEWSHUB

Pada yang tidak tahu, Datuk Rosyam Nor juga mempunyai ladang durian belanda yang telah diusahakan oleh beliau sendiri.

“Jangan cepat putvs asa… saya juga pernah dua kali g4gal dalam bidang pertanian.

“Saya akui ia disebabkan ‘kebod0han’ sendiri kerana kurang mencari ilmu dalam bidang ini. Ia tidak semudah disangka,” kata penerbit dan pelakon popular, Datuk Rosyam Nor, 51.

Jiwa tani Rosyam Nor

Kini selepas beberapa tahun mengharungi pah!t get!r, aktor itu bangkit semula dan mengusahakan projek tanaman nangka madu J33 dan durian belanda.

Berkeluasan 70 hektar, ladang yang dinamakan Suhan Movies sempena nama syarikatnya iaitu Suhan Movies & Trading Sdn Bhd itu diharap memberi inspirasi kepada golongan muda menceburi bidang berkenaan.

“Saya bangkit semula dan mendapatkan maklumat serta pandangan daripada mereka yang pakar dalam bidang ini. Selain modal, ilmu pengetahuan sangat penting bagi sesiapa saja yang ingin memulakan perniagaan,” katanya.

Satu video telah dimuatnaik di channel Youtube Suhan Movies tentang Datuk Rosyam Nor tidak pvas hati apabila kereta baru yang ditempah tidak dapat dikeluarkan.

Sebenarnya semua ini adalah rancangan Rosyam Nor sendiri untuk menghadiahkan sebuah kereta baru Proton X70 untuk pekerja dia.

Kerana usaha gigih pekerja beliau, Datuk Rosyam Nor merasakan ini adalah salah satu cara untuk menghargai usaha mereka dan boleh membuat mereka berkerja lebih keras.

Jom Layan Video Ni ..

Rata rata netizen memuji dengan cara Datuk Rosyam Nor menjaga pekerja. Ramai juga yang ingin berkerja dengan Rosyam Nor.

“Terbaikk boss…taniah boss…sye tgok sambil menitis airmata..ya allah…semoga dipermudahkan segala urusan boss dan murah rezeki….ya allah..dpt sye rasakan bile sye berada di tempat kakak tu ya allah…mengalir air mata bile dikatakan REZEKI SENTIASA ADA…DIMANA SEKALIPUN.. YA ALLAH..SEMOGA MURAH REZEKI”

“Saya tumpang menangis, sebak saya.. Ya Allah kau mudahkan urusan Dato dunia dan akhirat. Amin”

“Alhamdulillah, semoga tok syam senantiasa di bawah perlindungan Allah, tok syam mmg best, baik santuni orang, terima kasih tok syam”

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Awaitsyeikhnetwork

Be the first to comment on "(VIDEO) ROSYAM NOR ‘MENGAMVK’ DI SHOWROOM KERETA BILA YANG DIORDER TAK SAMPAI. STAFF YANG IKUT SAMPAI KECVT PERUT"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*