Kanak-kanak ceritakan tugasnya sebagai penolong kelas, “Mcm ni punya cara…”

Pasti ramai yang ingat perasaan apabila diberikan pangkat atau tugas penting ketika di bangku sekolah. Biasanya pelajar-pelajar yang peramah dan tidak takvt untuk bersuara akan dilantik untuk memegang pangkat di dalam kelas seperti ketua kelas dan penolong ketua.

Sementara itu pelajar-pelajar lain pula pasti akan rasa cembvru dan j3ngkel dengan ketua dan penolong kelas kerana tiada siapa yang suka dim4rahi atau ditegvr oleh rakan sebaya mereka.

Namun seorang kanak-kanak ini mencvri perhatian ramai apabila dia berkongsikan tugasnya di sekolah selepas dilantik sebagai penolong ketua darjah.

Dalam video yang dikongsikan oleh pengguna Twitter atas nama Amrlamnnn, kanak-kanak perempuan itu berada di dalam kereta bersama keluarganya dalam perjalanan pulang dari sekolah.

Dia kemudian bercerita tentang tugasnya sebagai penolong adalah untuk menegvr pelajar-pelajar yang n4kal seperti menyvruh mereka pulang ke tempat duduk dengan nada m4rah.

Bagi pelajar yang tidak n4kal pula, kanak-kanak itu berkata dia akan menggunakan nada yang lembut untuk meminta mereka pulang ke tempat duduk.

Gelagat kanak-kanak itu bercerita tentang tugasnya membuat ramai terhibur dan geli hati dengan dua personaliti berbeza yang dimainkan sebagai penolong ketua darjah.

“ketua pengawas tak lama lagi…”

“klau mcm ni punya cara…”

“sikit² nak rep0rt…”

“Selalu yang cantik dan hensem mesti jadi ketua dengan penolong…”

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : HCL

Be the first to comment on "Kanak-kanak ceritakan tugasnya sebagai penolong kelas, “Mcm ni punya cara…”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*