Bimbang Terlalu Lama Menunggu, Aznil Nawawi Sanggup Bayar Untuk Dapat V4ksin CovLd-19

 

 

UMUM mengetahui kerajaan kini dalam proses mendapatkan v4ksin Covld-19 yang akan diberikan secara percuma kepada seluruh rakyat Malaysia.

Namun pemberian vaksln tersebut diberikan secara berperingkat dengan keutamaan kepada petugas barisan hadapan serta orang tua yang berislko tinggi terded4h dengan jangkit4n virvs tersebut.

Bagaimanapun, pengacara terkenal Datuk Aznil Nawawi berharap mempunyai peluang untuk mendapatkan vaksln tersebut dengan sedikit bayaran tanpa perlu menunggu giliran.

Aznil atau lebih dikenali sebagai Paknil, 58, menerusi Instagram turut berhasrat untuk menaja sesiapa yang berminat mendapatkan vaksln itu dengan segera.

“Salam semua, katanya proses suntikan vaksln percuma adalah berperingkat-peringkat. Keutamaan akan diberikan kepada warga tua dan frontliners dahulu.

“Yang lain harus mendaftar online dan tunggu giliran. Mungkin lima hingga sepuluh bulan akan datang. Namun begitu, mungkin ada juga peluang untuk dapatkan vaksln dengan cepat dan tak perlu tunggu giliran dengan sediklt bayaran.

Paknil mahu taja vaksin untuk mereka yang memerlukan.

“Paknil ingat Paknil nak ambil yang berbayar. Ada sesiapa yang nak join Paknil? Paknil sponsor la tapi taklah ramai sebab harga pun tak tahu lagi, ” katanya.

Rata-rata pengikutnya memuji usaha yang ingin dilakukan oleh bek4s pengacara program realiti Akademi Fantasia ini dan berharap vaksln itu diberikan kepada mereka yang benar-benar memerlukan.

Paknil bimbang dengan peningkatan angka j4ngkitan Covld-19 di negara kita.

“Bagusnya niat baik Paknil ni… ikutkan saya pun nak tapi lebih baik diberikan kepada yang lebih memerlukan dahulu.

“Semoga Paknil dimurahkan rezeki! Kalau nak sponsor elok diberikan pada yang betul-betul memerlukan ya,” komen pengikut.

Sebelum ini media mel4porkan kerajaan mens4sarkan 70 peratus atau 23 juta rakyat Malaysia akan diberikan vaksln selepas vaksln Pfizer-BioNTech yang akan diterima Malaysia akhir Februari ini sudah diberi kelulusan bersyarat oleh Bahagian Regulatori Farmasi Negara (NPRA) Kementerian Kesihatan (KKM).

Malah, pendaftaran untuk orang ramai menerima vaksln Covld-19 akan dibuka tidak lama lagi dan ia akan dilaksanakan dalam tiga fasa.

 

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Trenster Network

Sumber : Mstar

Be the first to comment on "Bimbang Terlalu Lama Menunggu, Aznil Nawawi Sanggup Bayar Untuk Dapat V4ksin CovLd-19"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*