[VIDEO] Berita Keprihatinan Ebit Lew TuIar Sampai Ke Korea

 

 

Bila sebut sahaja tentang bantuan, tldak dinaf1kan nama Ebit Lew pasti akan menjadi sebutan ramai. Insan hebat ini tldak pernah kenal erti penat untuk memberikan bantuan kepada mereka yang memerIukan.

Dimana ada kesvsahan, pasti Ebit Lew yang akan sampai terlebih dahulu untuk menghulurkan bantuan. Baru-baru ini, video mengenai keprihatinan pendakwah terkenal itu turut disiarkan menerusi sebuah portal hiburan terkenal Korea, Allkpop.

Video tersebut memaparkan Ebit sedang mengedarkan makanan dan bantuan untuk frontliner. Difahamkan, video tersebut tersenarai dalam artikel kerana menggunakan lagu ‘Mmmh’ oleh Kai EXO sebagai lagu latar.

— • (@bbhbaekk) January 20, 2021

— nad (@byunbaeknad) January 24, 2021

Meskipun video tersebut tersenarai kerana lagu yang digunakan, namun sifat keprihatinan pendakwah tersebut mendapat perhatian dan pujian oleh peminat-peminat K-Pop.

— Charles Ferguson (@chemabulsayang) January 25, 2021

Perkara itu turut mendapat perhatian netizen Malaysia yang terkejvt dan bangga kerana tldak sangka video tersebut sudah sampai ke luar negara.

Dalam pada itu, difahamkan baru-baru ini peminat kumpulan EXO di Malaysia turut sama berganding bahu mengumpulkan dana ke Pertvbuhan Kasih Umat Malaysia yang dinaungi oleh Ustaz Ebit Lew.

Rakyat Malaysia sememangnya bangga mempunyai seorang insan seperti Ebit Lew dan berharap dengan penularan video tersebut sekaligus dapat menar1k perhatian lebih ramai lagi penderma untuk menghulurkan dana ke pertvbuhan Ebit Lew.

SUMBER: Twitter, gp

 

 

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Trenster Network

Sumber : Dbongkar

Be the first to comment on "[VIDEO] Berita Keprihatinan Ebit Lew TuIar Sampai Ke Korea"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*