[VIDEO] Harga Murah Tak Dapat Untung, Peniaga SIamber Bvang Semua Telur Ayam.

 

 

Tldak dinaf1kan lagi, sepanjang temp0h pndemik C0vld-19 ini ramai individu yang terkesan. Ada rakyat marhaen yang terpvtus bekalan makanan kerana hiIang sumber pendapatan.

Malah, ada yang sanggup mencvri demi sesuap nasi untuk keluarga di rumah, apabila sudah mat1 akal nak cari duit dari mana.

Bagaimanapun, masih ada golongan yang tldak bersyukur dengan situasi mereka sehingga sanggup melakukan pembaziran dengan membvang makanan yang masih elok semata-mata mengikut perasaan.

Begitulah yang terjadi di negara jiran kita, Ind0nesia dimana seorang lelaki bertindak membvang semua telur ayam yang berada dalam kenderaan sebelum dic4mpakkan ke dalam sawah.

 

Bvang sebab harga telur ayam murah.

Memetlk laporan Merdeka, lelaki yang berasal dari Jawa Timur itu dipercayai merupakan seorang pengusaha telur ayam. Difahamkan, dia dalam keadaan m4rah kerana harga dagang yang ditawarkan terlalu murah.

Menerusi video tersebut, selepas mervngut, dia menc4mpakkan kesemua telur ayam ke dalam sawah padi sambil dibantu oleh segelintir individu sementara perakam video meminta lelaki itu bersabar.

Video:

Berikutan itu, rata-rata warganet yang melihat kelakuan lelaki terbabit berasa sedlh dan mengec4m tindakannya.

Banyak rumah anak yatim dan fak1r mlskin yang memerIukan.

Bvang rezeki sendiri, keb0dohan yang besar

Contoh manusia s0mbong dan ser4kah

Sepatutnya beri kepada orang svsah

Oleh kerana terlalu ikutkan em0si dan am4rah, lelaki itu tldak sedar bahawa dia telah kervgian besar. Malah, sifat tldak bersyukurnya juga semakin membuatkan ramai orang sak1t hati dengan perbuatannya.

Sebagai manusia, selagi masih diberi rezeki, tldak perlulah mempersoalkan banyak mana sebaliknya bersyukurlah dan berkongsilah juga dengan mereka yang lebih memerIukan.

 

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Trenster Network

Sumber : merdeka.com via dbongkar

 

Be the first to comment on "[VIDEO] Harga Murah Tak Dapat Untung, Peniaga SIamber Bvang Semua Telur Ayam."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*